Kijkcijfers: Sterke groei voor Viacom-zenders

dinsdag 5 december 2017

Viacom Benelux groeide onder volwassenen in november met 31% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Hiermee liet het mediabedrijf veruit de meeste groei zien onder broadcasters* in het Nederlandse medialandschap.

Met name Comedy Central liet een stijging zien met de aanvulling van nieuwe satirische nieuwsshows. Het merkenportfolio van Viacom Benelux bestaat uit Nick Jr., Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike.


Comedy Central
De dagelijkse satirische nieuwsshows van Viacom-zender Comedy Central weten de kijkers in Nederland duidelijk te boeien met een groei van meer dan 300% sinds vorig jaar. Met een combinatie van de 'The Daily Show', ‘Jim Jefferies Show’, ‘The President’s Show’ en de ‘Late Late Night Show’ bereikte de zender in november 2017 méér dan 2,4 miljoen kijkers in Nederland. Hiermee is Comedy Central Nederland de grootste aanbieder van satirisch nieuws en zet daarmee een sterke propositie neer voor haar kijkers en adverteerders. De populariteit van satire is mede te verklaren doordat Comedy Central Nederland de show binnen 24 uur na de Amerikaanse uitzending naar haar fans brengt. De satire shows van Comedy Central zitten dicht op het nieuws en geven een eigen kijk op wat er speelt in de wereld en in de politiek.

Spike
Viacom’s Spike wist in November een sterke belofte neer te zetten met de première van ‘Ink Master Angels’, het op één na best bekeken programma op Spike in november. De show volgt na de uitzendingen van Spike Presents: World Fighting League en Bellator’. Spike blijft groeien als bestemming voor contactsport. De live uitzending van 'Spike Presents: WFL Final 16' scoorde flink tijdens de live-uitzending met gemiddeld 121.000 kijkers en meer dan een half miljoen bereik. De main fight, Manhoef versus Bonjasky, had een marktaandeel van 12.1% in de commerciële doelgroep (20-49 jaar).

Maurice Hols, General Manager en SVP van Viacom Benelux: 'In de Benelux geloven we in waarde van een 360-graden aanpak waarbij fans in contact kunnen komen met onze merken via TV en social media en ook tijdens live experiences. De samenwerking met World Fighting League (WFL) is hiervan een goed voorbeeld. We hebben hoog ingezet om samen met WFL een grootschalig live-event neer te zetten met een ijzersterke fightcard. Spike Presents: WFL Final 16 was op alle fronten een enorm succes.'

Nickelodeon
Viacom’s Nickelodeon weet haar jongste kijkers duidelijk enthousiast te maken met haar in oktober 2017 gelanceerde show ‘Droomkamers’. Deze nieuwe show is in november goed voor een top 5 positie in de lijst met best bekeken uitzendingen op Nickelodeon onder kids. Daarnaast blijven de shows ‘Instant Mom’ en ‘Bella & The Bulldogs’ duidelijk aantrekkelijk, en natuurlijk op weg naar het Sinterklaasfeest ‘Pakjesavond: Sint Vermist’.

MTV
De jaarlijkse muziekawardshow MTV EMA bereikte miljoenen Nederlandse fans via haar online, social en tv-kanalen. Verder waren op MTV de best bekeken shows o.a. ‘Being Farrah’, ‘Teen Mom special’,’ MTV Live Stage’ en ‘Catfish: The TV Show’.

Bron: SKO, tijdvak 06:00-02:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden.
Nickelodeon tijdvak: 06:00-21:00 uur.
Volwassenen: 20-49 jaar, kids: 6-12 jaar.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.

Dossiers