Spike en LifeHunters creëren multiplatform gameshow 'The Spike Room'

maandag 16 juli 2018

'The Spike Room' is de nieuwe grensverleggende gameshow van Viacom-zender Spike. Maandag 16 juli om 20.30 uur gaat de show in premiere op TV, maar fans hebben de afgelopen weken al een voorproefje kunnen krijgen van de show dankzij de digitale extensie van het format.

In samenwerking met het digitale agency LifeHunters produceerde Spike een show die het merk ademt, van show, tot digitale uitrol en campagne: grensverleggende challenges, vriendschap, fun en once-in-a-lifetime-ervaringen.


Maurice Hols, Executive Vice President, General Manager Viacom Benelux: 'Spike is entertainment op z’n scherpst. Een action driven guilty pleasure zender waarbij we iedere keer weer de grenzen op willen zoeken. 'The Spike Room' sluit hier als format naadloos op aan.'

Met 'The Spike Room' had het mediabedrijf als doel een format neer te zetten waarbij de fan continu engaged wordt. Hols: 'Echt multiplatform produceren is nog steeds een uitdaging. Met 'Ex on the Beach Double Dutch' hebben we laten zien dat het mogelijk is een format 7 dagen per week te laten leven en de fans mee te trekken in de serie. De positieve (l)earnings van deze MTV-show hebben we meegenomen en doorgetrokken in de productie van 'The Spike Room' en de samenwerking met LifeHunters.'

Meer dan een TV-format
'The Spike Room' is hèt voorbeeld van efficiënt produceren, waarbij in de productie niet alleen rekening is gehouden met het neerzetten van een TV show, maar ook met het online gedrag van de doelgroep. LifeHunters bedacht het format en heeft deze in nauwe samenwerking met Spike verder ontwikkeld voor zowel TV als online. Gezamenlijk ontwikkelden ze een 13-weken lange aanpak waarin campagne, digitale content en tv format samenkomen. De show wordt gesupport met een grootschalige campagne onder andere bestaande uit: OOH, radio, TV, print en digital voor brede awareness.

Erik Hensel, CEO & founder LifeHunters: ''The Spike Room' is het eerste geproduceerde TV format vanuit LifeHunters. Briljante content maken zit in ons bloed. Of dit nou voor een adverteerder, publisher of tv-zender is: LifeHunters wordt benaderd om haar nieuwe manier van denken waarbij we inzichten en data combineren met creativiteit. 'The Spike Room' is daarom niet alleen een tv-programma, maar een 360 graden content model geserveerd over alle platformen in exact de juiste doelgroep.'

Over 'The Spike Room'
Vier vrienden, vier opdrachten, één doel: tickets winnen voor een onvergetelijke once-in-a-lifetime ervaring. IJszwemmen in Rusland, party weekend op Ibiza, zandboarden in de Sahara: het kan allemaal. In ruil daarvoor moet de vriendengroep, onder leiding van presentator JayJay Boske, alleen even een paar opdrachten uitvoeren. Denk aan het likken van de oksels van een oude vrouw, een orgaan smoothie drinken, wasabi snuiven, hoofd kaal scheren met JayJay's tondeuse of een fanfare over je heen te laten walsen. Angst, spanning, confrontatie, pijn, maar ook humor; dit is dé ultieme vriendschapstest. Wie de uitdaging niet aandurft, krijgt geen ticket en gaat dus niet mee. Hoe ver gaan de vrienden voor elkaar?

'The Spike Room', vanaf 16 juli iedere maandag om 20.30 uur te zien op Viacom-zender Spike.

Persbericht Viacom Benelux
http://www.spiketv.nl

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Verward' (BNNVARA)

Jessica spreekt de 22-jarige Isabella. Haar moeder lijdt aan schizofrenie en gedraagt zich steeds wantrouwiger. De woede richt zich vooral op de vader van Isabella. Op een dag, als Isabella niet thuis is, slaat moeder haar echtgenoot dood. Op de crisisdienst geeft psychiater Niels Mulder een inkijk in de keuzes die hij en zijn collega's maken. Hoe lastig dit is, blijkt wanneer de politie melding doet van een ernstig verwarde en vervuilde man die de buurt mogelijk in gevaar brengt. De 30-jarige Demi is gediagnosticeerd met schizofrenie en hoort dagelijks meerdere dwingende stemmen in haar hoofd.

'Verward', om 20.25 uur bij BNNVARA op NPO 3.

Dossiers