33.000 abonnees voor iN.Di
iN.Di, het digitale aanbod van de kabelgroep Interkabel, had eind 2006 33.000 abonnees. Dat weet de krant De Tijd.
i
nds december 2004 biedt Interkabel via zijn netwerk digitale televisie aan. Interkabel was daarmee de eerste in België. Toch wist iN.Di sindsdien relatief weinig abonnees aan te trekken. Slechts 33.000 mensen schreven zich in. iN.Di staat daarmee pas derde na Telenet (255.000) en Belgacom TV (150.000), al heeft het wel een kleiner zendgebied dan die twee aanbieders. TV-Vlaanderen volgt iN.Di op de voet met 30.000 abonnees.
Het relatief lage abonneecijfer van iN.Di heeft wellicht te maken met het gebrek aan interactiviteit en video-op-aanvraag. Zo biedt iN.Di in tegenstelling tot de concurrent nog steeds geen Net Gemist aan. Interkabel kondigde wel al aan nog dit jaar een nieuwe decoder op de markt te brengen waarmee niet alleen video-op-aanvraag, maar ook Hoge Definitie Televisie mogelijk zal zijn.
Bron: De Tijd