Belgacom geeft digitale tv en entertainment menselijke toets
Vijf jaar na de lancering van Belgacom TV zet Belgacom nieuwe stappen op de Belgische digitale markt met de ontwikkeling van een platform voor de toekomst van tv en entertainment: Belgacom Entertainment. Hiermee wil Belgacom de nieuwste technologieën zo eenvoudig mogelijk beschikbaar maken voor iedereen. In deze context sloot Belgacom deze week twee investeringen en exclusieve strategische partnerships af, met Jinni en in3Depth Systems. Eerder dit jaar kondigde Belgacom ook een exclusief strategisch partnership aan met OnLive, het eerste online streaming gameplatform ter wereld.
Belgacom TV, het Belgische succesverhaal in de mediasector van de voorbije vijf jaar, is baanbrekend. In juni 2005 lanceerde Belgacom als eerste digitale tv in België. Vijf jaar later is Belgacom met ongeveer 870.000 klanten in België de tweede grootste speler voor digitale tv.
Met de ontwikkeling van haar toekomstige Entertainment-platform treedt Belgacom een nieuwe fase in: meer inhoud op meer toestellen (pc, tv, mobiel). Dankzij Belgacom Entertainment zullen de klanten diensten en toepassingen op maat kunnen ervaren, aangepast aan ieders smaak.
Twee nieuwe investeringen en exclusieve strategische partnerships
In3Depth Systems, de holdingmaatschappij van Softkinetic, Optrima en Softkinetic Studios, is een Belgisch bedrijf met een unieke, internationaal erkende expertise in 3D-gebarenherkenningstechnologieën. Met eenvoudige bewegingen laat de gebruiker toestellen en toepassingen functioneren. Deze technologieën zijn perfect inzetbaar voor de toepassingen van Belgacom Entertainment, gaande van videogames tot e-learning.
Belgacom investeert 4 miljoen euro (kapitaal) in in3Depth Systems. Ook SRIW Techno, een filiaal van de SRIW (de Waalse gewestelijke investeringsmaatschappij) investeert 4 miljoen euro.
Jinni is een innovatieve Israëlische onderneming, internationaal erkend voor haar intuïtieve zoekmotor voor films en televisie. Het unieke bestaat hierin, dat het zoekresultaat wordt verrijkt met aanbevelingen op maat: klanten kunnen het zoeken sturen door in gewone mensentaal aan te geven welke soort film ze zoeken. Deze samenwerking is cruciaal om klanten hun weg te helpen vinden in het steeds grotere aanbod van inhoud en programma's op het internet-, het mobiele en het tv-netwerk van Belgacom. Belgacom investeert 2 miljoen USD (kapitaal) in Jinni.
Beide transacties worden in de komende weken afgerond.