Eerste gesponsorde film op Belgacom TV

maandag 4 juni 2007

Belgacom TV pakt uit met een Belgische primeur. Het televisieplatform biedt namelijk voor het eerst een gesponsorde film op aanvraag aan. Het concept van de gesponsorde film op aanvraag is eenvoudig: niet de kijker, maar wel de sponsor betaalt de kosten van de film.

E


en beetje zoals commerciële televisie dus. Zo kunnen Belgacom-kijkers als eersten in België de topfilm 'Lucky Number Slevin' bekijken zonder dat ze daarvoor een euro moeten neertellen. Normaal zou de kostprijs van de film 3,5 euro bedragen. Nu is hij dus gedurende de hele maand juni volledig gratis, dankzij ING. ING sponsort de film en krijgt in ruil de mogelijkheid om een kort reclamespotje te tonen vóór de film.

'De samenwerking met Belgacom TV is een belangrijke test voor ING', laat Ilse De Muyer, woordvoerder van de financiële instelling, weten. 'Interactieve media en met name digitale televisie trekken onze aandacht, al zit alles op dit moment nog in een testfase.'

Belgacom langs zijn kant hoopt dat het project in de toekomst navolging krijgt, ook in samenwerking met andere bedrijven. De telecomreus denkt daarbij ook aan het sponsoren van zijn voetbaluitzendingen.

DOSSIER: Digitale televisie in Vlaanderen

volledig dossier

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 2 logo

Goed leren kijken is de eerste stap om natuurbeschermer te worden. Regisseur Sanne Rovers gaat op pad met 'gewone mensen' die de teloorgang van hun postzegel natuur proberen tegen te houden. Als kind vond Sanne haar vaders liefde voor natuur vooral irritant. Altijd maar stoppen tijdens het wandelen om naar planten en insecten te kijken. Dat is door de jaren heen veranderd. Naast de vader van Sanne zien we een aantal andere natuurbeschermers in 'hun' natuurgebied.

'2Doc: Groenkijkers', om 22.20 uur bij de NTR op NPO 2.

Dossiers