Kijkcijfers: analyse dinsdag 9 mei 2006
Op dinsdag stond VTM (29.1%) met vier programma's in de top, en bijna even veel marktaandeel als Eén (29.7%). Een van de laatste gloriedagen of is er nog een terugweg uit het dal? Ondertussen stijgt VT4 (6.4%) door met 'De Topmanager', maar moet het toch nog KANAALTWEE (8.2%) en Canvas (7.3%) laten voorgaan. VIJFtv (4.7%) doet het ook niet slecht.
'
Thuis' (888.000) staat op 1 maar 'Familie' (816.000 - 40.1%) moet met twee procent meer marktaandeel niet onderdoen. 'Wittekerke' (759.000) is de rots in de dinsdagse branding bij VTM. Na 'Man bijt hond' (690.000) vinden we zelfs 'Het Nieuws' (663.000 - 40.3%) nog voor 'Het Journaal' (636.000 - 38.5%) terug.
Eén vult de top aan met 'Het leven zoals het is - Spoedgevallen' (630.000), 'De Tabel van Mendelejev' (626.000) en 'Koppen' (598.000), maar VTM sluit af met 'Verschoten & Zoon' (512.000). Als het goed is, zeggen we het ook: VTM heeft potentieel... maar het wordt afwachten of de zender het deze zomer lucratief genoeg benut. Veel zal afhangen van hoe ze het blok rond 'Het Nieuws' invullen.
Marktaandelen van dinsdag 9 mei 2006
VTM: 29.1%, KANAALTWEE: 8.2%, VT4: 6.4% , VIJFtv: 4.7%, Eén: 29.7%, Canvas: 7.3%