Kijkcijfers: analyse dinsdag 9 mei 2006

woensdag 10 mei 2006

Op dinsdag stond VTM (29.1%) met vier programma's in de top, en bijna even veel marktaandeel als En (29.7%). Een van de laatste gloriedagen of is er nog een terugweg uit het dal? Ondertussen stijgt VT4 (6.4%) door met 'De Topmanager', maar moet het toch nog KANAALTWEE (8.2%) en Canvas (7.3%) laten voorgaan. VIJFtv (4.7%) doet het ook niet slecht.

'Thuis' (888.000) staat  op 1 maar 'Familie' (816.000 - 40.1%) moet met twee procent meer marktaandeel niet onderdoen. 'Wittekerke' (759.000) is de rots in de dinsdagse branding bij VTM. Na 'Man bijt hond' (690.000) vinden we zelfs 'Het Nieuws' (663.000 - 40.3%) nog voor 'Het Journaal' (636.000 - 38.5%) terug.

En vult de top aan met 'Het leven zoals het is - Spoedgevallen' (630.000), 'De Tabel van Mendelejev' (626.000) en 'Koppen' (598.000), maar VTM sluit af met 'Verschoten & Zoon' (512.000). Als het goed is, zeggen we het ook: VTM heeft potentieel... maar het wordt afwachten of de zender het deze zomer lucratief genoeg benut. Veel zal afhangen van hoe ze het blok rond 'Het Nieuws' invullen.

Marktaandelen van dinsdag 9 mei 2006
VTM: 29.1%, KANAALTWEE: 8.2%, VT4: 6.4% , VIJFtv: 4.7%, En: 29.7%, Canvas: 7.3%

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers