Kijkcijfers: hoge score voor Vitaya in juli
Vrouwenzender Vitaya heeft een dijk van een maand juli achter de rug. Dat weet Het Laatste Nieuws. Hoogvliegers van de zender zijn 'Blind Getrouwd Australië' en 'Sturm der Liebe'.
Vitaya klokte de maand juli af met een marktaandeel van 10 procent (VVA 18-54). Vorig jaar was dat nog 6,8 procent. Er werd vooral veel gekeken naar 'Blind Getrouwd Australië' (gemiddeld 155.991) en 'Sturm der Liebe' (gemiddeld 135.974). Maar ook enkele films gingen vlot over de 100.000 kijklustigen. Vitaya is nu zeker de meest bekeken vrouwenzender in Vlaanderen.
En de zender is vastbesloten die positie ook in het najaar te bevestigen. 'Sturm der Liebe' blijft onverminderd voortduren, 'Home and Away', 'Ik Vertrek' en 'Masterchef Australië' keren terug. Daarnaast komt er ook een volgend seizoen van het eigen programma 'Een Frisse Start met vtwonen'. Verder plant Vitaya nog een vernieuwde Medical Sunday én uiteraard staat er ook weer film op het programma.
DPG Media maakt de najaarsprogrammering van haar zenders midden augustus bekend. Alle details daarover lees je dan uiteraard bij TVvisie.
Bron: Het Laatste Nieuws