Luistercijfers: nieuwe CIM-meting gepubliceerd
Met dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars laten de VRT-radionetten opnieuw een hoog bereik opmeten bij de nieuwste radiostudie van het Centrum voor de Media (CIM).
De cijfers gaan over de periode juli-oktober 2018 en onderstrepen de populariteit van het medium radio op een uniek hoog niveau in Vlaanderen. Al de VRT-radionetten laten een stabiel en sterk marktaandeel optekenen.
Radiomanager Els Van de Sijpe: 'In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten de VRT-radiomerken mooie resultaten neer en blijven dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars afstemmen op ons aanbod. Radio 2 blijft met een marktaandeel van ruim 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars afgetekend marktleider en bereikt ook alle leeftijdsgroepen, Radio 1 en Klara zijn stabiel. MNM bereikt dagelijks een kwart van de jongeren van 12 tot 24 jaar. Studio Brussel stijgt door naar 10,6% marktaandeel en is bovendien met voorsprong de best beluisterde radio op het werk.'
CIM-CIJFERS: 30.06.2018-06.11.2018
Marktaandeel (12+)*
jul-okt 2018
VRT globaal 61
Radio 1 7,8
Radio 2 30,1
Klara 2,4
MNM 8,8
Studio Brussel 10,6
* het percentage beluisterde kwartieren van een net ten opzichte van het totaal aantal beluisterde kwartieren radio.