Luistercijfers: NRJ groeit in nieuwe meting
Vandaag, vrijdag 18 oktober, maakte het CIM de luistercijfers bekend van de periode maart tot en met juni 2019. Elke twee maanden volgt er een update, de volgende publicatie is in december.
NRJ zet in de doelgroep 18-44 een mooie stap vooruit en verdubbelt zijn marktaandeel tot 0,8%. Ook in de andere doelgroepen vertoont de jongste, generalistische zender van Vlaanderen mooie groeicijfers.
Directeur Tom Klerkx: 'We zijn nu exact een jaar bezig en zijn er ons van bewust dat een nieuwe zender in de markt zetten tijd vraagt. Iedereen die het medium radio kent, weet dat dit een traag proces is. Het is fijn om vast te stellen dat we elke golf vooruit gaan en niet alleen meer luisteraars bereiken, maar ze ook nog eens langer aan ons kunnen binden. Zo versterk je je basis. In september vierden we onze verjaardag met een straffe live session met Lost Frequencies en deze weken zijn we volop aanwezig in de Vlaamse steden met onze NRJ City Takeover.'
Nostalgie behaalt op de algemene doelgroep 12+ een marktaandeel van 5,5%. In de doelgroep 35-54 bereikt de zender dagelijks 140.000 luisteraars.
Directeur Tom Klerkx: 'Met Nostalgie bouwen we gestaag verder aan ons verhaal. Ook bij Nostalgie zijn er de laatste maanden wel wat veranderingen gebeurd en zoiets vraagt altijd tijd. Na een succesvolle zomer met o.a. het Nostalgie Beach Festival, zijn we dit najaar nog een versnelling hoger geschakeld, met in september onze 9 days of 90’s en zijn we vandaag begonnen met de Top 880 van de jaren ’80.'