Nickelodeon viert derde verjaardag met digitale kanalen
Op 16 februari is het precies drie jaar geleden dat Nickelodeon in België van start ging. Reeds bij de aanvang van haar activiteiten in België in 2004 behaalde de kinderzender record marktaandelen. Globaal bedroeg het Nickelodeon marktaandeel voor 2006 in Vlaanderen 25%, meteen goed voor een tweede positie na Ketnet (27%).
H
et succes van Nickelodeon is vooral te danken aan de continue invoering van kwalitatieve, originele en steeds geweldloze kinderseries. Op drie jaar tijd werden er reeds 99 verschillende series uitgezonden. Onder de meest succesvolle afgelopen jaar telt men o.a. My Life As A Teenage Robot, Spongebob Squarepants en Avatar. De langverwachte Avatar vervolgserie is trouwens vanaf vandaag op het Nickelodeon scherm te volgen. Ook van de populaire live action jeugdserie Het Huis Anubis, een Studio100 productie, start er vanaf 14 maart een tweede seizoen.
Net ter gelegenheid van de derde verjaardag van Nickelodeon kondigde Michel Dupont, VP van MTV Networks België, nog voor de eerste helft van dit jaar 2 extra digitale Nickelodeon kanalen aan. Nick Jr, het digitale kanaal bestemd voor peuters en kleuters (van 1 tot 5 jaar), krijgt er dus twee broertjes bij. Over welke kanalen het precies gaat, is voorlopig nog confidentieel.
http://www.nickelodeon.be
Meer artikels over Viacom International Media Networks Northern Europe (B)