VTM en Paul de Leeuw sluiten langdurig samenwerkingsakkoord
Paul de Leeuw en VTM hebben vrijdag een nieuw, langdurig, samenwerkingsakkoord gesloten, dat schrijft Gazet van Antwerpen. Er komt in het voorjaar een nieuwe reeks van 'Manneke Paul' en er staan nieuwe projecten op stapel.
Paul de Leeuw is dé verrassing van de VTM-herfst geworden. Met 'Manneke Paul' haalt hij gemiddeld 300.000 kijkers en scoort VTM een behoorlijk marktaandeel in de late avond op maandag en donderdag. De Leeuw heeft nu aangekondigd dat zijn productiebedrijf EVA Media met VTM een nieuw samenwerkingsakkoord heeft gesloten voor langere termijn. Zo staan er 24 nieuwe afleveringen van 'Manneke Paul' op stapel voor het voorjaar van 2013.
Er is naast deze verbintenis ook een nieuw principeakkoord getekend. Dat akkoord omhelst een exclusieve verbintenis van de Leeuw met de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) voor twee jaar. Naast 'Manneke Paul' zal de Leeuw dus ook andere programma's voor VTM gaan maken. Concrete vooruitzichten daarover zijn er echter nog niet.
Paul de Leeuw verloochent echter zijn Nederlandse roots niet. Nu zaterdag start bij de VARA zijn nieuwe programma 'Langs de Leeuw'. Die live programm's combineert hij met de opnames voor 'Manneke Paul', die op zondag plaats vinden.
Bron: gva.be