Brand New Telly versterkt de creatieve motor van Talpa Network

maandag 25 februari 2019

Het creatieve bureau Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatech bedrijf Talpa Network en gaat onderdeel uitmaken van de unit 'Creative' binnen Talpa Network.

Het reclamebureau is een belangrijke toevoeging aan de one-stop-shop strategie, waarbij adverteerders op elk vlak binnen het bedrijf geholpen kunnen worden.


Behalve het ontwikkelen van impactvolle creatieve concepten voor adverteerders gaat Creative ook ideeën ontwikkelen voor de kanalen van Talpa Network zelf. Hierbij staat groei van het netwerk voorop.

Onder de naam 'Brand New Telly' werd het creatieve reclamebureau bekend om zijn scherpe en verrassende concepten die alle vormen kunnen aannemen: van strakke print tot verrassende documentaires. Met deze visie was Brand New Telly in 2000 het eerste bureau dat de kracht van redactionele content inzette voor adverteerders.

Met een groep ijzersterke makers, bedenkers, creatieven en strategen ontwikkelen zij bijzondere concepten die kijkers willen zien terwijl ze ook de boodschap van de opdrachtgever goed overbrengen. Alle medewerkers van het bureau gaan mee naar Talpa Network.

'Bij Brand New Telly bedenken we al 19 jaar ideeën met inhoud. Van Nike 'Panna knock out' in 2000 tot recent de 'Diesel bedankt' campagne voor Lexus', zegt Wouter van der Pauw, Head of Creative Brand New Telly. 'Dat soort ideeën werken het beste als ze vanuit sterke media merken worden ondersteund. Daarom gaan we nu samen met Talpa Network verder bouwen aan ideeën die impact maken. Impact op adverteerders maar ook op het netwerk zelf.'

'Creativiteit is altijd al een kerncompetentie van Talpa Network geweest. Om Creative te kunnen versterken met het team van Brand New Telly is een grote stap voorwaarts', vindt Ruud de Langen, Chief Creative Officer, Talpa Network.

Creative is gevestigd op het Rietlandpark in Amsterdam. Talpa Network biedt de consument de hele dag door via alle denkbare kanalen content die relevant is. Via Media Solutions stapt de adverteerder de one-stop-shop van het bedrijf binnen, die de zakelijke klant de mogelijkheid geeft om consumenten mee te nemen van awareness naar conversie.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Kasteel Vosbergen bestaat 400 jaar en dat wordt de hele zomer gevierd. Vandaag staat de heropening van de oprijlaan op het programma. Jeanne vraagt zich af of haar 93-jarige moeder wel in de koets kan klimmen. Ook op landgoed Maarsbergen gaat het niet van een leien dakje en moet de 22-jarige Willem een moeilijke beslissing nemen. Over daken gesproken: de hoge dakrand van landgoed Wickenburgh krijgt een nieuw likje verf van Otto. Op het keurige, normaal zo rustieke landgoed Oolde staat een hippiefestival op het punt te beginnen.

'Liefde voor het Landgoed', om 21.30 uur bij Omroep MAX op NPO 1.

Dossiers