De Nederlanders zullen Tien niet missen

donderdag 28 juni 2007

Dat de tv-zender Tien van John de Mol niet populair was, konden we al aflezen aan de kijkcijfers. Maar nu bevestigt een studie dit vermoeden ook. Uit het onderzoek blijkt dat als Tien van de buis zal verdwijnen, de Nederlander deze zender niet zal missen.

Ruim zeven op de tien Nederlanders vinden dat John de Mol gefaald heeft om zijn ambities met de zender Tien te verwezenlijken. Zo'n 64% van de Nederlanders zou het dan ook niet erg vinden moest Tien verdwijnen. De overname door RTL wordt door 54% van de Nederlanders als een vooruitgang gezien.

Dit alles blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO deed in opdracht van 'Editie NL', een programma van RTL 4. Verder bleek uit het onderzoek dat zo'n 54% van de Nederlanders de zender Tien ook daadwerkelijk op kanaal tien hebben staan. 8% heeft er geen idee van op welk kanaal de zender staat. Bij vrouwen (19%) staat de zender van de Mol vaker geïnstalleerd tussen kanaal elf en twintig dan bij mannen (11%).

Bron: Adformatie

DOSSIER: RTL Nederland neemt Tien over

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers