John de Mol verkoopt 'De Gouden Kooi'
zaterdag 3 februari 2007
Na zijn wereldwijd succes 'Big Brother' is John de Mol begonnen aan zijn veroveringstocht met 'De Gouden Kooi'. In Nederland is het programma niet echt een kijkcijferkanon, toch is het format verkocht aan het Amerikaanse netwerk ABC. Volgens de Mol staat in het contract een bedrag met vele nullen...
John
de Mol kiest zelf een productiemaatschappij om 'De Gouden Kooi' in Amerika te produceren. Endemol staat te koop en de tv-maker heeft al meermaals zijn interesse getoond. Als deze deal rond komt, dan is het ook logisch dat Endemol zal instaan voor de productie van 'De Gouden Kooi'.
Met dit eerste belangrijke contract wordt het ook duidelijk dat John de Mol één van zijn doelstellingen voor zijn eigen zender Tien bereikt. Het Nederlandse publiek zapt nog niet massaal naar zijn geesteskind, voor de man is het minstens even belangrijk dat hij nieuwe programmaformats kan testen. Het verkopen van 'De Gouden Kooi' aan ABC is dan ook een belangrijke mijlpaal voor John de Mol.
Bron: De Telegraaf
de Mol kiest zelf een productiemaatschappij om 'De Gouden Kooi' in Amerika te produceren. Endemol staat te koop en de tv-maker heeft al meermaals zijn interesse getoond. Als deze deal rond komt, dan is het ook logisch dat Endemol zal instaan voor de productie van 'De Gouden Kooi'.
Met dit eerste belangrijke contract wordt het ook duidelijk dat John de Mol één van zijn doelstellingen voor zijn eigen zender Tien bereikt. Het Nederlandse publiek zapt nog niet massaal naar zijn geesteskind, voor de man is het minstens even belangrijk dat hij nieuwe programmaformats kan testen. Het verkopen van 'De Gouden Kooi' aan ABC is dan ook een belangrijke mijlpaal voor John de Mol.
Bron: De Telegraaf