John de Mol weer 'omroepman van het jaar'
Voor de tweede keer in zijn carriere krijgt de baas van Talpa, John de Mol (50), een trofee als 'omroepman van het jaar'. De eerste keer won hij die in 1999 wegens het succes van 'Big Brother'. De prijs wordt jaarlijks toegekend door het vakblad Broadcast Magazine.
2
005 was onmiskenbaar het jaar van John de Mol. De Nederlandse mediamagnaat bouwde zijn omroepbedrijf steviger uit dan ooit. Talpa Media verkocht het voorbije jaar Noordzee FM aan de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) dat er Q-Music van maakte. Televisiezender Talpa begon met uitzendingen via het kanaal van kinderzender Nickelodeon en dé populairste commerciële radio van Nederland, Radio 538, kwam ook terecht in de portefeuille van de Mol.
De jury loofde de Mol vooral om zijn recent gestartte televisiezender. Er werd niet ontkend dat nog altijd een pak programma's onder de verwachtingen scoren, maar daar staat tegenover dat Talpa erg veel dramareeksen durft uit te zenden en zo het genre een nieuwe impuls heeft gegeven.
Bron: Clubmetro.nl
TIP: een interessant interview met John de Mol aan de vooravond van Talpa (augustus 2005) vind je hier.