John de Mol werkt stiekem aan opvolger 'Big Brother'

zaterdag 8 april 2006

De creatieve geest van John de Mol is volop bezig aan een waardige opvolger voor 'Big Brother'. Zeven jaar na de start van het meest opzienbarende televisieprogramma uit Nederland komt De Mol met een nog veel spectaculairder format dat opnieuw veel weerstand zal oproepen. Niet voor niets is het basisidee dit weekend al gelekt in de Nederlandse kranten. Als alles goed gaat, start John de Mol in juli met 'De Gouden Kooi'.

In 'De Gouden Kooi' moeten de kandidaten de allerslechtste menselijke eigenschappen bezitten om te kunnen winnen. Het format is immers gebaseerd op hebzucht en pesten. Het engagement voor de kandidaten is enorm groot. Het vraagt een jarenlange complete breuk met gezin en sociaal leven. Opdracht is door middel van psychologische oorlogvoering de negen andere kandidaten uit de luxe villa te jagen.

Voor al deze offers krijgt de winnaar natuurlijk wel de grootste prijs die ooit is uitgereikt: de luxe villa van één miljoen euro en daar bovenop genoeg geld om nooit meer te hoeven werken...

In het concept staat letterlijk: 'De ultieme vrijheid voor het een aantal jaren opgeven van je eigen vrijheid'.

Aanvankelijk weigerde De Mol alle commentaar, maar uiteindelijk geeft hij aan de krant De Telegraaf toch toe dat hij met het programma bezig is. 'Ik vind het psychologisch interessant en niet wreed, anders zou ik het niet doen', aldus De Mol in die krant.

Op dit ogenblik laat hij makelaars op zoek gaan naar het mooiste koophuis van Nederland. Eénmaal dat huis is volgehangen met camera's kan de strijd op het einde van de zomer beginnen. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Iedere ochtend een actueel nieuwsoverzicht in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor 'TV-Visie extra' via dit invulformulier en dagelijks bij zonsopgang zitten wij in je mailbox. Een aanrader!

DOSSIER: De weg naar Talpa

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers