RTL gaat strategische sales samenwerking aan met Discovery, Fox en Viacom

donderdag 20 december 2018

RTL Nederland (RTL), Discovery Benelux (Discovery), Fox Networks Group Benelux (Fox) en Viacom International Media Networks (VIMN) gaan met ingang van 1 januari 2019 een strategische sales samenwerking met elkaar aan.

Als gevolg hiervan neemt RTL BrandDeli over. RTL krijgt voor tenminste drie jaar het recht om de advertentieruimte voor het merkenportfolio van Discovery, Fox en Viacom te verkopen en biedt daarmee een groter aanbod van spotzendtijd, branded partnerships en online (video en display) advertentieruimte. Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot. Discovery, Fox en Viacom houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen.


Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland, licht de strategische stap toe: 'BrandDeli is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol bedrijf waar we met bewondering naar kijken. Desamenwerking stelt ons in staat om met de prachtige merken die BrandDeli vertegenwoordigt een nog breder en gevarieerder aanbod in de markt te zetten. Het past in onze groeistrategie om met name onze positie als lokale speler binnen het globaliserende speelveld te verstevigen. Als geen ander weten wij de massa te bereiken met kwalitatieve programma’s en digitale proposities. Door die kracht te combineren met het rijke crossmedia-aanbod (apps, social media, lineaire TV en websites) van BrandDeli bieden we adverteerders toegang tot een nog meer gevarieerde en groeiende fanbase.'

Susan van Geenen, Vice President Commerce Fox Networks Group Benelux, namens het BrandDeli-bestuur: 'BrandDeli is het ultieme voorbeeld dat internationale mediapartijen met elkaar kunnen samenwerken en elkaar versterken. We zijn als aandeelhouders ontzettend trots op BrandDeli en zijn medewerkers die dit bedrijf met heel veel passie en inzet tot het succes van vandaag hebben opgebouwd. Door de samenwerking met RTL gaan we de volgende fase in. Met een ijzersterke combinatie van bereik en specialisatie in doelgroepen zijn we nog aantrekkelijker voor de adverteerder, nu en in de toekomst.'

2019
BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam. De samenwerking op het gebied van sales start zo snel mogelijk. De komende periode worden de mediabureaus en adverteerders geïnformeerd over de inkoop voor 2019.

Ton Rozestraten: 'Wij zijn heel blij om aan de slag te gaan met het betrokken en professionele team van BrandDeli. Het doel is om een geïntegreerde verkooporganisatie te creëren die wendbaar en toekomstgericht is en waarbij de kennis van verschillende doelgroepen en markten optimaal is verenigd.'

Persbericht RTL Nederland
http://www.rtl.nl
rtl4
Meer artikels over RTL 4

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo NPO 3 logo

Het leven van Jelmer (21) wordt geportretteerd. Hij raakte onder invloed van xtc oververhit op het Amsterdam Dance Event. Samen met familie en vrienden blikken we terug op zijn bijzondere leven.

'Van de Wereld', om 21.20 uur bij BNNVARA op NPO 3.

Dossiers