Zomers weer zorgt voor lage kijkcijfers
Alle grote zenders stonden zaterdagavond paraat met hun nieuwe programma's, maar ze moesten teleurstellende cijfers accepteren. Met allen gemiddeld 600.000 kijkers kunnen we spreken van een valse start van het nieuwe seizoen.
'
Op Zoek Naar Joseph', een zoektocht naar musicaltalent, scoorde vorig jaar nog hoge ogen. Toen werd gezocht naar Evita. Het goede zomerweer zorgde echter voor een matige start voor de auditieshows. Op zondag worden de workouts in de Joseph Academy getoond, en ook hier is goed weer de grootste concurrent van de show. Er keken 661.000 kijkers naar 'Op Zoek Naar Joseph'.
Op RTL4 startte een show waar voor RTL4 veel vanaf hangt. De megaproductie 'Million Dollar Wedding' moet het kassucces van het najaar worden. Men begon, zoals bij menig TV-show tegenwoordig, met audities. Stellen moesten voor de jury bewijzen dat zij het droompaar van 2008 zijn. Ze trouwen, als ze winnen, op 1 november live op televisie. Voorlopig is het voor RTL nog even afwachten hoe de show het gaat doen, er keken 601.000 kijkers.
SBS6 bracht 'Het Beste Idee Van Nederland'. Deze show rond slimme nieuwe uitvindingen beleeft zijn tweede seizoen op SBS6, waar het een familieshow is geworden. Voorheen was de show te zien op Veronica. 'Het Beste Idee' dat in de regel zo'n 700.000 tot 1 miljoen kijkers trekt, moest 200.000 kijkers inleveren ten opzichte van vorige week en kwam daarmee op zo'n 613.000 kijkers uit.
Kortom, het weer geeft een matige start aan een televisieseizoen dat veel glans en investering heeft. De kaarten zijn nog niet verdeeld, en volgende week zal dus veel meer prijsgeven over de verdeling van de taart.
Bron: Kijkonderzoek/Telegraaf.nl