Luistercijfers: Nostalgie groeit sterk in nieuwe luistercijfers en NRJ wint luisteraars

dinsdag 18 februari 2020

Nostalgie wint zowel op de algemene doelgroep 12+ als op de kerndoelgroep 35-54. Op 12+ haalt de radiozender een marktaandeel van 6,3% of dagelijks bijna 450.000 luisteraars.

En op de specifieke doelgroep 35-54 stijgt Nostalgie ruim 2% van 6,3% naar 8,4%. Ook de luisterduur stijgt op beide doelgroepen met 10 tot 15 minuten.


Directeur Tom Klerkx: 'Uiteraard zijn we tevreden dat we elke dag meer luisteraars boeien. Onze muzikale acties, zoals de C'lassics Top 2020', vallen dus duidelijk in de smaak. Dinsdagmorgen maakten Herbert en Astrid de laatste topact bekend voor ons Nostalgie Beach Festival op zaterdag 8 augustus in Middelkerke, namelijk Level 42. Bovendien is er ook onze tweede dag, zondag 9 augustus, met Clouseau, Bart Peeters en Raymond van het Groenewoud. Nostalgie blijft dus meer dan ooit dé muziekzender bij uitstek, die ook zijn festivals verder blijft uitbouwen.'

Ook NRJ blijft in elke doelgroep luisteraars winnen en bouwt verder aan zijn verhaal. Deze week kunnen luisteraars tickets winnen voor Harry Styles in Berlijn inclusief city-trip. Volgende week zijn er tickets voor het concert van Anne-Marie in Amsterdam.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Bed & Breakfast' (foto: © Omroep MAX 2020)

In Noord-Brabant zijn we te gast bij Joys en Marco. Zij hebben een voorliefde voor het kroeg- én rock-'n-rollleven. Dit zie je dan ook duidelijk terug in hun B&B-kamers. Daarna is het de beurt aan Karin en Ralf om de gasten te ontvangen. Ook zij wonen in Noord-Brabant, maar dan wat meer landelijk. Yvonne en Hein mogen als laatste de deelnemers verwelkomen in hun bed & breakfast in Gelderland.

'Bed & Breakfast', om 20.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.

Dossiers