Luistercijfers: Radio 1 én 2 stijgen

woensdag 10 april 2019

De VRT-radionetten laten volgens de nieuwste CIM-meting een gezamenlijk stabiel marktaandeel van 62,9 procent optekenen. Vergelijken met vorige golven is moeilijk, omdat het andere meetperiodes zijn.

Radio 1 en Radio 2 leggen sterke resultaten voor. Studio Brussel blijft de sterkste zender op de doelgroep tussen 18 en 44 jaar in het radiolandschap en MNM bevestigt als marktleider bij Vlaamse jongeren tussen 12 en 24 jaar.


Els Van de Sijpe, manager radio: 'Met een dagelijks bereik van 1.387.000 Vlamingen bewijst Radio 2 dat het een radiozender is die werkelijk alle generaties overstijgt en verbindt. Vlamingen van alle leeftijden luisteren graag naar Radio 2, samen zijn we echt wel de grootste familie van Vlaanderen. Ook Radio 1 heeft tijdens de voorbije golf, met heel wat nieuws, z’n rol als actualiteitszender gespeeld en biedt zijn luisteraars een boeiende mix aan van actualiteit, inspirerende verhalen en muzikale ontdekking. Samen met MNM, Studio Brussel en Klara vormen deze radionetten een heel rijke en diverse radioportefeuille waarbinnen elk merk het verschil maakt door op een heel eigen manier z’n publieke opdracht in te vullen.'

CIM-CIJFERS: 31.08.2018-05.01.2019

Marktaandeel (12+)* Nov 2018-Feb 2019
VRT globaal 62,9
Radio 1 8,3
Radio 2 31,3
Klara 1,9
MNM 9,2
Studio Brussel 11,0

* het percentage beluisterde kwartieren van een net ten opzichte van het totaal aantal beluisterde kwartieren radio.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.

Dossiers