TOPradio krijgt nieuw logo en huisstijl
TOPradio kiest voor een nieuw logo en bijhorende huisstijl. De nieuwe vormgeving is vanaf 28 juni 2019 zicht- en hoorbaar.
'Het oude logo heeft meer dan 20 jaar dienst gedaan en is nauwelijks meegeëvolueerd met de radio zelf. Intussen zijn het muziekaanbod, de dj’s en presentatoren veel veranderd waardoor een restyling nodig was. Het oude logo voldeed niet meer aan de hedendaagse grafische normen', aldus programmadirecteur Youri Beaumont.
Het nieuwe logo en de frisse look passen bij de dynamiek waar TOPradio, onze muziek en onze luisteraars vandaag voor staan: spontaan, hedendaags en vernieuwend.
Het wordt een simpel en 'bold' logo met scherpe kantjes. Die scherpte is ook op de zender terug te horen. Het nieuwe logo moet beter functioneren op social media, online, in video en affichage, … en de merkbeleving versterken.
Het nieuwe TOPradio-logo is het eindresultaat van een lang proces waarbij verschillende partijen (o.a. gescreende luisteraars, media- en grafische specialisten) werden betrokken.