Spike en LifeHunters creëren multiplatform gameshow 'The Spike Room'

maandag 16 juli 2018

'The Spike Room' is de nieuwe grensverleggende gameshow van Viacom-zender Spike. Maandag 16 juli om 20.30 uur gaat de show in premiere op TV, maar fans hebben de afgelopen weken al een voorproefje kunnen krijgen van de show dankzij de digitale extensie van het format.

In samenwerking met het digitale agency LifeHunters produceerde Spike een show die het merk ademt, van show, tot digitale uitrol en campagne: grensverleggende challenges, vriendschap, fun en once-in-a-lifetime-ervaringen.


Maurice Hols, Executive Vice President, General Manager Viacom Benelux: 'Spike is entertainment op z’n scherpst. Een action driven guilty pleasure zender waarbij we iedere keer weer de grenzen op willen zoeken. 'The Spike Room' sluit hier als format naadloos op aan.'

Met 'The Spike Room' had het mediabedrijf als doel een format neer te zetten waarbij de fan continu engaged wordt. Hols: 'Echt multiplatform produceren is nog steeds een uitdaging. Met 'Ex on the Beach Double Dutch' hebben we laten zien dat het mogelijk is een format 7 dagen per week te laten leven en de fans mee te trekken in de serie. De positieve (l)earnings van deze MTV-show hebben we meegenomen en doorgetrokken in de productie van 'The Spike Room' en de samenwerking met LifeHunters.'

Meer dan een TV-format
'The Spike Room' is hèt voorbeeld van efficiënt produceren, waarbij in de productie niet alleen rekening is gehouden met het neerzetten van een TV show, maar ook met het online gedrag van de doelgroep. LifeHunters bedacht het format en heeft deze in nauwe samenwerking met Spike verder ontwikkeld voor zowel TV als online. Gezamenlijk ontwikkelden ze een 13-weken lange aanpak waarin campagne, digitale content en tv format samenkomen. De show wordt gesupport met een grootschalige campagne onder andere bestaande uit: OOH, radio, TV, print en digital voor brede awareness.

Erik Hensel, CEO & founder LifeHunters: ''The Spike Room' is het eerste geproduceerde TV format vanuit LifeHunters. Briljante content maken zit in ons bloed. Of dit nou voor een adverteerder, publisher of tv-zender is: LifeHunters wordt benaderd om haar nieuwe manier van denken waarbij we inzichten en data combineren met creativiteit. 'The Spike Room' is daarom niet alleen een tv-programma, maar een 360 graden content model geserveerd over alle platformen in exact de juiste doelgroep.'

Over 'The Spike Room'
Vier vrienden, vier opdrachten, één doel: tickets winnen voor een onvergetelijke once-in-a-lifetime ervaring. IJszwemmen in Rusland, party weekend op Ibiza, zandboarden in de Sahara: het kan allemaal. In ruil daarvoor moet de vriendengroep, onder leiding van presentator JayJay Boske, alleen even een paar opdrachten uitvoeren. Denk aan het likken van de oksels van een oude vrouw, een orgaan smoothie drinken, wasabi snuiven, hoofd kaal scheren met JayJay's tondeuse of een fanfare over je heen te laten walsen. Angst, spanning, confrontatie, pijn, maar ook humor; dit is dé ultieme vriendschapstest. Wie de uitdaging niet aandurft, krijgt geen ticket en gaat dus niet mee. Hoe ver gaan de vrienden voor elkaar?

'The Spike Room', vanaf 16 juli iedere maandag om 20.30 uur te zien op Viacom-zender Spike.

Persbericht Viacom Benelux
http://www.spiketv.nl

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

MAX is er elke dag! logo MAX logo

Jan Slagter ontvangt onder anderen Buddy Vedder en Aruna, de winnares van Heel Holland Bakt. Buddy Vedder vertelt over de vele ontmoetingen met koningin Máxima en andere leden van het koninklijk huis. Hij speelt de hoofdrol in de musical Saturday Night Fever en samen met de cast treedt hij op. Aruna is groot liefhebber van het koningshuis en maakt koninklijke lekkernijen. Etiquette- en protocolexpert Jan Jaap van Weering legt uit hoe je een tompouce eet en waarom je tegen de koning niet 'eet smakelijk' zegt. Marco Schuitmaker treedt op. April Darby speelt de hoofdrol in de musical Sister Act. Ze vertelt over de rol en treedt op met de cast.

'MAX Koningsdag vanaf Paleis Soestdijk', om 13.35 uur bij Omroep MAX op NPO 1.

Dossiers