Qmusic blijft doorstoten in toppositie Nederland
De afstand tussen marktleider Qmusic en de andere radiostations wordt steeds groter. Waar de radiozender in 2019 over het héle jaar een gemiddeld marktaandeel van 14,9% noteerde, scoort de zender in de nieuwste meting 18,6% in de doelgroep 20-49 jaar. Dit is een ongekend hoge score.
In dezelfde periode vorig jaar (juni-juli '19) noteerde Qmusic een marktaandeel van 15,4%, wat toen ook al een goede score was. Nu komt daar maar liefst 21% bovenop. De meetperiode beslaat dit keer, naast de gewone programmering, sterke pijlers van Qmusic zoals de Foute Maand (juni) en zomeracties zoals de Q-icecream truck en 'Catch the summerhit'.
Qmusic is vier maanden op rij marktleider in de doelgroep 20-49 jaar
Dave Minneboo, Programmadirecteur Qmusic: 'We zijn er elke keer weer even stil van. Toen ik begin dit jaar voorspelde dat het marktleiderschap binnen handbereik zou kunnen liggen, had ik niet verwacht dat we dit soort prachtscores neer zouden zetten. We gaan nu vol gas met een ijzersterke programmering het nieuwe radioseizoen in.'
Later deze week volgt een update van de nieuwe programmering voor het nieuwe radioseizoen. Mattie Valk & Marieke Elsinga (ochtendshow) en Domien Verschuuren (middagshow) zijn sinds maandag weer te horen.