Qmusic herwint marktleiderschap en noteert beste middagscore ooit

dinsdag 23 maart 2021
© Qmusic 2020

Qmusic is weer Nederlands marktleider in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Met een ferme groei van 25% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en een marktaandeel van 19,3%, steekt Qmusic met kop en schouders boven de andere radiozenders uit.

Nooit eerder behaalde Qmusic zo'n hoge januari/februari-score. De grootste groei doordeweeks is gerealiseerd in het middagtijdslot.


Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: 'We zitten als marktleider weer stevig in het zadel en weten de luisteraars te entertainen met mooie radio die doet ontsnappen aan de dagelijkse realiteit. De middagshow met Domien Verschuuren noteert deze meting de hoogste score ooit op Q. En we groeien zenderbreed al 33 maanden op een rij ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ik ben heel trots op het team voor en achter de schermen bij Qmusic!'

Middagshow record
De hele programmering zit flink in de lift omhoog. Wat opvalt is de score van de Middagshow met Domien Verschuuren, die de hoogste middagscore ooit voor Qmusic neerzet. Met een fikse stijging van 38% naar een marktaandeel van 19,3% laat hij andere spelers in het tijdslot ver achter zich. Daarna volgen Radio 538 met 16,2%, NPO Radio 2 met 13,8% en Radio 10 met 10,2% (ma-do 16.00 - 19.00 uur).

Brede doelgroep
Ook in de brede doelgroep 10+ zet Qmusic een sterke stijging neer van 23%, wat resulteert in een marktaandeel van 11,3% (was in 2020 9,2%). Ook ten opzichte van vorige meetperiode is de stijging significant. In de doelgroep 20-49 jaar noteert de zender daar een groei van 15% en in de doelgroep 10+ een groei van 12%.

Bron: NLO/GfK

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers