Kijkcijfers: Sterke start tv-seizoen voor SBS6

dinsdag 8 november 2022

SBS6, de grootste zender van Talpa Network, heeft de beste start van het nieuwe tv-seizoen sinds 2010. In zowel september als oktober scoort de zender in de doelgroep 25-59 jaar een marktaandeel van 11,4%.

Een breed scala aan programma’s weet de kijker naar de zender te trekken. 'De Alleskunner VIPS', 'Postcode Loterij Miljoenenjacht' en 'Code van Coppens' hebben hun beste seizoen ooit op SBS6 gedraaid. Terugkerende programma’s die ook hoog scoren, zijn onder andere 'Chateau Meiland', 'Ik hou van Holland', 'Undercover in Nederland', 'Lang Leve de Liefde' en 'Familie Gillis: Massa is Kassa'. Nieuwe programma’s als 'Five Live' en 'Een Jaar Van Je Leven' dragen ook bij aan de stijging van het marktaandeel.


René Oosterman, zendermanager SBS6: 'Inmiddels zijn we alweer een aantal seizoenen aan het bouwen aan de herkenbaarheid van onze programmering. We kijken terug op een sterke seizoenstart waarin het weekend hoge ogen gooide. We vinden het belangrijk om dichtbij de kijker te staan en zijn een zender met een breed aanbod: van real life tot entertainment en van dramaseries tot maar liefst 3,5 uur livetelevisie per avond. We zien dat onze liveprogramma’s 'HLF8', 'Vandaag Inside', 'Hart van Nederland' en 'Shownieuws' de kijker weten te bereiken en we voorzien in de behoefte naar (lokaal) nieuws en actualiteiten. Met al onze bewezen formats en een aantal mooie, nieuwe programma’s zijn we op de juiste weg en kijken we vol vertrouwen uit naar de rest van het tv-seizoen!'

Allard Ruyl, CEO van Talpa Media Solutions: 'Creativiteit en ondernemerschap zijn onlosmakelijk verbonden aan Talpa Network. Het investeren in en maken van tv-programma’s, online content, creatieve toepassingen en het creëren van mogelijkheden zit in ons DNA. Dat we op de goede weg zijn, blijkt wel uit de performance van SBS6 in de afgelopen maanden. Maar we kunnen dit natuurlijk niet alleen. Samen met onze adverteerders blijven we bouwen aan een nog sterkere zender, want samen komen we tot de meest briljante ideeën en contentsamenwerkingen. Ons doel is om nog meer mensen naar SBS6 te trekken en verder te groeien in performance. Dit is niet alleen goed voor ons als Talpa Network, maar zeker ook voor adverteerders die zich willen binden aan een zender die het bereik biedt om hun merk onder de aandacht te brengen.'

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

VPRO Logo V3

Azerbeidzjan ligt op de grens tussen Europa en Azië. Voor de meesten van ons is het een totaal onbekend land. Maar als het van de regering van Azerbeidzjan afhangt gaan we er binnenkort allemaal op vakantie. Want tegen 2020 wil het land vijf miljoen toeristen per jaar aantrekken. En liefst veel Europeanen. Voor u een ticket boekt, gaat Tom alvast eens kijken of het de moeite is. Want al lonkt Azerbeidzjan al een tijd naar Europa, het blijft een land met een dubieus regime.

'Reizen Waes', om 20.35 uur bij VPRO op NPO 3.

Dossiers