'MTV Sticky Brand Award' voor Apple

donderdag 27 november 2008

De eerste 'MTV Networks Sticky Brand Award' gaat naar Apple. Deze award is een nieuwe prijs, waarvoor jongeren het coolste merk van het jaar kiezen. Merken domineren onze wereld en jongeren zijn natuurlijk veelal de eersten die merken oppikken.

M


TV Networks heeft deze award in het leven geroepen omdat het hoog tijd werd voor een jaarlijkse prijs waarbij de mening van de jeugd uitmondt in de toekenning van een daadwerkelijke prijs. Wereldwijd werden zulke awards al wel uitgereikt, maar Nederland ontbrak hierin.

Aan het onderzoek, dat door YoungVotes is uitgevoerd, hebben 500 Nederlandse jongeren in de leeftijd van 13 t/m 24 jaar meegedaan. Deze jongeren zijn (geholpen) gevraagd naar het coolste merk uit 15 verschillende branches; mobiele telefonie, elektronica, non-alcoholische dranken, cosmetica, fastfoodketens, snacks, sneakers, fashion, jeans, banken, verzekeraars, gameconsoles, deodorant, automerken en touroperators. Uit al deze branches konden jongeren hun coolste merk kiezen.

Vervolgens kozen zij één winnaar uit alle nummers één van alle branches. Electronicamerk Apple kwam daarmee als winnaar uit de bus. Op een tweede plaats staat sneakermerk Converse, gevolgd door de Wii. Apple is er het afgelopen jaren in geslaagd om een sterke plek te veroveren binnen de jongerencultuur. De voorkeur van jongeren voor muziek en gadgets kan hier een verklaring voor zijn. Ook de nummers twee en drie sluiten aan bij de 'passion points' van jongeren, zoals gamen en fashion.

'Identify'
Vandaag organiseerde MTV Networks 'Identify' in het Lloyd Hotel in Amsterdam. Een unieke en exclusieve workshop voor jongerenmarketeers. Tijdens deze workshop beleefde men de wereld van jongeren anno nu: jongeren uit verschillende lifestyles vertelden wat hen triggert, bezighoudt en waar ze op afknappen. De succesvolle dag werd afgesloten met de uitreiking van de eerste MTV Networks Sticky Brand Award.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo gtst logo goede tijden slechte tijden logo

Nola geniet van het feit dat ze weer close is met Fay als ze samen stiekem haar feestje voorbereiden. Marwan en Merel merken dat het feit dat ze dingen voor elkaar verborgen houden een negatieve invloed heeft op hun vriendschap. Als Merel haar hart uit wil storten bij Stefano, staat hij hier niet voor open.

'Goede tijden, slechte tijden', om 20.00 uur op RTL 4.

Dossiers