Al 46 maanden op rij groei voor Qmusic en record ochtendshow
Qmusic noteert in de nieuwste luistercijfermeting opnieuw een flinke toename in luisteraars. Het marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar stijgt namelijk 9% ten opzichte van vorig jaar en in de brede doelgroep 10+ is de stijging maar liefst 10%. En dat terwijl 2021 in alle opzichten al een recordjaar was.
Met een marktaandeel van 20,8% in de doelgroep 20-49 jaar steekt Qmusic met kop en schouders boven alle andere zenders uit. Het marktaandeel was een jaar eerder nog 19,1%. Qmusic groeit dan ook al 46 maanden op een rij ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. In 10+ is het marktaandeel 12,0%, ten opzichte van 10,9% vorig jaar. Het is de beste februari/maart-meting ooit.
Ochtendshow hoogste score ooit
De ochtendshow verbreekt deze periode haar eigen record. Het marktaandeel bedraagt 22,9%. Nooit eerder was dit zo hoog.
Iwan Reuvekamp, programmadirecteur a.i.: 'Met de nieuwe samenwerking rondom de Olympische Spelen en de Top 500 van de '90s hebben we de luisteraars weer goed weten te bereiken. Q noteert dan ook al 46 maanden achter elkaar groei ten opzichte van het jaar ervoor. Een mooie prestatie!'