Luistercijfers: marktaandeel van SLAM! blijft groeien

vrijdag 2 september 2022

SLAM! verstevigt opnieuw haar marktpositie. De luistercijfers van het Pop & Dance station van Nederland blijven stijgen.

De radiozender scoort een marktaandeel van 3,4% binnen de doelgroep 20-49 jaar in de periode juni-juli 2022. Een groei van 26% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei zit met name binnen de doelgroep jonge mannen (20-34 jaar.) Het marktaandeel van deze doelgroep stijgt naar 7,1%. Dit is hoogste marktaandeel in 11 jaar tijd, wat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK.


De afgelopen maand heeft SLAM! een nieuwe merkcampagne, programmering en audiovormgeving gepresenteerd. De radiozender geeft energie, altijd en overal. 'Boost Your Life' is het nieuwe motto van het pop & dance station van Nederland en dat slaat enorm aan bij de doelgroep.

Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp, legt uit: 'Wederom fantastische cijfers! De afgelopen periode knalde de energie uit de speakers en het is fantastisch om te zien dat onze luisteraars onze uitgesproken pop en dance muziekmix, spraakmakende content en unieke acties weten te waarderen. Daar doen we nog een extra schepje bovenop. Komende maand staat in het teken van de SLAM! bucketlist. We laten alle dromen van luisteraars uitkomen. Uit een helikopter springen, mc worden op een festival, vliegen in een straaljager of gamen in een bioscoopzaal. Niets is te gek! Een ding is zeker: SLAM! boost het leven!'

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

VPRO Logo V3

Eén van de jongens in de groep vertoont gedrag dat Nicolaas maar moeilijk kan plaatsen. Hoewel zijn vaardigheden tijdens het begeleiden groeien, spoort een collega hem aan om minder in zijn hoofd te zitten. Manuska neemt een besluit over de casus die haar met veel dilemma's opzadelt en haar collega Brian mag voor het eerst een training doen bij een gezin.

'Een valse start - 100 dagen in de jeugd- en gezinszorg', om 21.50 uur bij de VPRO op NPO 3.

Dossiers