Luistercijfers oktober: nooit eerder scoorde JOE zo hoog, Qmusic best beluisterde ochtendshow

woensdag 6 november 2024
Foto: JOE - © DPG Media NL 2024

JOE heeft een nieuw hoogtepunt bereikt met een marktaandeel van 7,1% binnen de doelgroep 20-49 jaar, blijkt uit de zojuist gepubliceerde luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) voor oktober. Terwijl JOE verder stijgt, blijft Qmusic de onbetwiste marktleider met een marktaandeel van 19,4%. Nooit eerder wist de radiogroep van DPG Media zoveel luisteraars te bereiken als deze maand: gezamenlijk bereikten de zenders 9,9 miljoen luisteraars.

Niet eerder behaalde JOE zo’n hoog marktaandeel
Voor het eerst behaalt JOE een marktaandeel van 7,1% in de doelgroep 20-49 jaar — een indrukwekkende stijging van 53% ten opzichte van oktober vorig jaar. Dit is niet alleen het hoogste marktaandeel sinds de start van de zender, hiermee is JOE ook uitgegroeid tot vijfde zender van Nederland. Over de hele maand oktober bereikt JOE 4,7 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een aanzienlijke toename van 1,5 miljoen luisteraars (+46%) vergeleken met het voorgaande jaar.

Sterke drive-time programmering
De groei van JOE is mede te danken aan de sterke drive-time programmering. De in mei gelanceerde ochtendshow van Coen & Sander behaalt een marktaandeel van 7,0% (+27% ten opzichte van oktober 2023) en behoudt daarmee een stevige positie als vierde ochtendshow van Nederland. De middagshow van Kai Merckx laat eveneens een aanzienlijke stijging zien met een record marktaandeel van 6,8% (+84%).

Qmusic behoudt marktleiderschap met best beluisterde ochtendshow van Nederland
Qmusic blijft de onbetwiste nummer één in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar met een marktaandeel van 19,4%. Radio 538 en NPO Radio 2 volgen met respectievelijk 16,5% en 11,9%. In de maand oktober bereikt Qmusic bijna 7,0 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 4% (+244.000 luisteraars) ten opzichte van vorig jaar. De ochtendshow van Mattie & Marieke is opnieuw de nummer één ochtendshow van Nederland met een marktaandeel van 19,9%.

Radio DPG Media bereikt record met 1.000.000 extra luisteraars
In oktober behaalt de radiogroep van DPG media een gezamenlijk marktaandeel van 28,8% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Met 9,9 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+ stijgt het bereik van de radiogroep deze maand met bijna 1.000.000 luisteraars (+11%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De radiogroep DPG media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.


Bron: NMO Luisteronderzoek. Doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 06:00-24:00 uur.

Persbericht DPG Media Nederland
http://www.JOE.nl
Meer artikels over JOE Nederland

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

De zomer van SBS6 2025

De familie Verhoef zet hun roadtrip door Spanje voort en bij de volgende stop probeert vader Jeroen voldoende tafels en stoelen te regelen, zodat het hele gezin lekker buiten kan zitten. Dochter Ivangeline (14) helpt, met frisse tegenzin, een handje mee. De families Huisraad en Nijenhuis beginnen de dag met een ontbijt, maar vooral de kinderen leven zich uit op het all-inbuffet. Bij het zwembad komen de elf Huisraadjes eindelijk tot rust en op het strand van Gran Canaria legt de familie Nijenhuis de handdoeken neer. Jammer dat er geen parasol is, maar gelukkig weet vader Joost daar wel raad mee. In Duitsland gaat de familie Van Ipenburg voor het eerst met het hele gezin naar een pretpark. Het is aan Roxanne en Patricia om de zes kleine enthousiastelingen bij elkaar te houden.

'Grote Gezinnen, Grote Vakanties', om 21,30 uur op SBS6.

Dossiers