Luistercijfers: Qmusic blijft marktleider en groei bij themazenders
Qmusic behoudt deze maand de positie van marktleider, blijkt uit de vandaag verschenen cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). De radiozender behaalt in de maand februari een marktaandeel van 20,5% in de commerciële doelgroep (20-49 jaar).
Dit is een stijging ten opzichte van de behaalde 20,3% in januari. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar blijft het marktaandeel gelijk. Nieuw is de groei bij de themazenders, waar het gezamenlijke aandeel groeit van 2,5% in januari naar 2,9% deze maand in de doelgroep 20-49 jaar.
Afgelopen week bereikte Qmusic als marktleider meer luisteraars dan ooit: 3.6 miljoen luisteraars in de brede doelgroep 13+ en 2.1 miljoen luisteraars in de doelgroep 20-49. De nieuwe meetmethode meet en rapporteert wekelijks en geeft de mogelijkheid om inzicht te krijgen in deze weekcijfers.
Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur
Themazenders
Door het NMO is Qmusic nu in staat om ook de performance van de themazenders inzichtelijk te maken, die gezamenlijk 2,5 miljoen luisteraars per maand behalen in de doelgroep 13+. In de doelgroep 20-49 jaar is dit gemiddeld 1,2 miljoen per maand. Joe 70s & 80s stijgt verder naar 0,4%. Het gezamenlijke aandeel van de themazenders is deze maand 2,9% op 20-49 jaar. De themazenders van Qmusic zijn; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur, Qmusic Limburg en JOE 70's & 80's.