Luistercijfers: Qmusic blijft onbetwiste nummer één , JOE bereikt record

woensdag 9 april 2025
Foto: © Qmusic 2023

Qmusic blijft ononderbroken marktleider, terwijl JOE explosief blijft groeien met een record van meer dan 5 miljoen luisteraars.

In de vandaag gepubliceerde NMO-luistercijfers van maart behaalt Qmusic opnieuw de nummer één positie met een marktaandeel van 20,3% in de doelgroep 20-49 jaar. JOE groeit met een marktaandeel van 7,0% maar liefst 37% ten opzichte van vorig jaar. Gezamenlijk bereikten de radiozenders van DPG Media in maart bijna 10 miljoen luisteraars.


Qmusic is ononderbroken marktleider
Qmusic is voor de derde maand op rij dit jaar marktleider in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. In maart komt het gemiddelde marktaandeel van Qmusic uit op 20,3%, hiermee blijft Qmusic de nummer twee ruim voor. De ochtendshow van Mattie & Marieke is eveneens drie maanden opeenvolgend de absolute nummer één van Nederland met een marktaandeel van 20,7%. In de maand maart bereikte Qmusic ruim 6,9 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+.

Domien viert dubbel feest
De afgelopen maand deelde Domien het prachtige nieuws dat hij voor het eerst vader wordt. En dat is niet de enige reden voor blijdschap: zijn middagshow was in maart de grootste van Nederland, zowel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar (marktaandeel 21,9%) als binnen totaal luisterend Nederland (doelgroep 13+, marktaandeel 12,4%).

JOE behaalt record van meer dan 5 miljoen luisteraars
JOE blijft groeien: met een marktaandeel van 7,0% in de doelgroep 20-49 jaar, een indrukwekkende stijging van 37% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, is JOE de vijfde zender van Nederland. 'De Coen & Sander Show' is inmiddels uitgegroeid tot de vierde ochtendshow van Nederland met een marktaandeel van 7,4%.

JOE doorbreekt in maart de magische grens van maar liefst 5 miljoen bereikte luisteraars in de doelgroep 13+. Dit is het hoogste aantal luisteraars tot nu toe, binnen anderhalf jaar tijd heeft de zender het aantal luisteraars zo goed als verdubbeld.

Radio van DPG Media: groei in bereik
In maart behaalde de radiogroep van DPG Media een gezamenlijk marktaandeel van 29,7% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De zendergroep wist deze maand ruim 9,8 miljoen luisteraars te bereiken (13+), een stijging van 100.000 luisteraars ten opzichte van vorig jaar.

De radiogroep van DPG Media bestaat uit Qmusic, JOE en de themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'De Reünie' (KRO-NCRV)

René van der Gijp ziet zijn teamgenoten uit de jeugdopleiding van Sparta terug. Als 17-jarige maakt hij de overstap van Feyenoord naar Sparta. 'Sparta was veel meer een volksclub en dat paste me beter', zei hij daarover. Het was een getalenteerde groep jongens met een voetbaldroom, maar ook op een leeftijd waarop het uitgaansleven trok. Herinneringen liggen er dus op het veld en zeker zoveel daarbuiten. Hoe ziet het leven van deze sportieve jongens er nu uit?

'De Reünie', om 21.40 uur bij KRO-NCRV op NPO 1.

Dossiers