Luistercijfers! Qmusic verstevigt marktleiderschap en JOE groeit door
Vandaag zijn de luistercijfers voor de maand februari bekendgemaakt door het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Qmusic is in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar marktleider en JOE is de zesde zender van het land.
De maand februari kenmerkte zich voor Qmusic met een succesvolle editie van de Qmusic Top 40 Awards Live in Rotterdam Ahoy en voor JOE met de start van De middagshow met Kai Merckx.
Qmusic: mooie stijging
Qmusic noteert in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar een marktaandeel van 21,4%, een stijging van 4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Radio 538 volgt met een marktaandeel van 14,1% en op de derde plek staat NPO Radio 2 met een marktaandeel van 13,2%. In de doelgroep 13+ heeft Qmusic een marktaandeel van 11,6%. In de maand februari bereikte Qmusic maar liefst 6,7 miljoen luisteraars.
Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur
Flinke stijging JOE
JOE behaalt in februari een marktaandeel van 5,0% in de doelgroep 20-49 jaar. JOE bereikte in februari 3,8 miljoen luisteraars (13+), een nieuw record voor JOE. Voor JOE valt nog geen vergelijking met dezelfde periode vorig jaar te maken, omdat de zender pas sinds september op de huidige frequenties opereert. In september was het marktaandeel 2,7%. Sindsdien is het marktaandeel dus met 85% gestegen. Deze maand is Kai Merckx met zijn middagshow op JOE gestart en in de loop van het jaar starten ook Coen Swijnenberg en Sander Lantinga in de ochtend.
Radio DPG Media: 28,8%
In februari behaalde de radiogroep van DPG Media een gezamenlijk marktaandeel van 28,8% binnen de doelgroep 20-49 jaar. De zendergroep bereikte in die periode 9,1 miljoen luisteraars (13+). De radiogroep DPG Media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.
Bron: NMO Luisteronderzoek, ma-zo 06-24 uur