Antwerpse regionale zender ATV voert vernieuwing door

zondag 1 september 2013

Eén van de blikvangers van het nieuwe tv-seizoen is de volledig vernieuwde regionale tv-zender ATV. De Antwerpse zender verrast zijn kijkers vanaf 2 september met een grootschalige vernieuwing.

Zowel de zenderlook en het logo, als de programmatie en programma’s ondergaan een grondige facelift. Ook online laat deze vernieuwing zich voelen.

Zenderlook
Qua zenderlook breekt ATV radicaal met zijn vorige huisstijl, die dateerde van een decennium geleden. Zelfs het logo van de zender werd grondig herwerkt. 'In september vieren we onze 20ste verjaardag. Het uitgelezen moment om onze zender een serieuze facelift te geven. Het logo en de volledige zenderlook werden daarbij grondig aangepakt. We vertrokken van een tabula rasa en kozen resoluut voor warmere kleuren en een logo dat er stààt. Wees gerust dat iedereen het gezien zal hebben en er zijn mening over zal hebben', aldus algemeen directeur Frank Bell.

Programma's
Ook naar programma’s en programmatie toe voert ATV enkele ingrijpende veranderingen door. Alle studioprogramma’s kregen een nieuwe huisstijl en een nieuw decor. De wijzigingen zijn het grootst bij de sterkhouders van de zender: het 'nieuws' en 'Wakker op zondag'.

Hoofdredacteur Hans Hellemans: 'Het nieuws wordt een pak visueler in beeld gebracht, dankzij het grote LED-scherm achter het nieuwsanker. Het beeld wordt daardoor nog belangrijker . En we zullen onze journalisten meer vanop locaties live verslag uit laten brengen.' 'Wakker op Zondag' krijgt vooral een visuele 'make-over'. Inhoudelijk blijft de politieke en Antwerpse actualiteit het onderwerp in debatten en gesprekken.

Vanaf 2 september pakt ATV ook uit met een verjaardagsprogramma: 'Wa Was Da?!', dat het allerbeste toont uit de ATV-geschiedenis. En eind september mag de kijker zich verwachten aan een aantal nieuwe programma’s. Vanaf maandag 30 september is er tijdens de week, onmiddellijk na het nieuws, duiding in het nieuwe programma 'Antwerpen Vandaag'. Karl Apers krijgt de opdracht om in het programma zowel in reportages als met gesprekken de actualiteit uit onze regio verder uit te diepen. De sportliefhebbers worden verwend met een tweede sportprogramma, 'Sportcafé', en ook cultuur komt uitgebreider aan bod in '100% cultuur'.

Online
Tot slot zijn er ook de nodige veranderingen online doorgevoerd. De vernieuwde website atv.be kan vanaf 2 september ook bekeken worden op alle mobiele dragers: tablets en smartphones dankzij de responsive web design-technologie. 'Zo kan iedereen, ook mensen buiten ons uitzendgebied, het nieuws uit Antwerpen op de voet volgen waar, wanneer en hoe het hen past. De vernieuwde website zorgt er samen met onze Twitter en Facebook-account voor dat we ook online een sterk verhaal hebben. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze grondige vernieuwingen alle troeven in handen hebben om ATV op een succesvolle manier de toekomst in te loodsen', stelt Frank Bell.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers