Kijkcijfers: Viacom Vlaanderen tekent weer groei op

donderdag 12 april 2018

Viacom Vlaanderen heeft het eerste kwartaal van 2018 positief afgesloten met een groei in marktaandeel van 23% onder volwassenen en 13% onder kids ten opzichte van het vorige kwartaal.

Voornamelijk plukt MTV de vruchten van de sterke groei onder volwassenen. De shows 'Ridiculousness', 'Catfish', 'Teen Mom', 'Geordie Shore' en nieuwkomer 'Fear Factor' zijn de meest bekeken shows. Het marktaandeel van MTV is met 35% fors gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van vorig jaar. Ook Comedy Central liet een stevige groei van 16% zien.


De kinderzenders Nick Jr. en Nickelodeon zijn beide vertegenwoordigd in de top 5 van best bekeken kinderzenders van Vlaanderen. Nick Jr. Vlaanderen laat een sterke groei zien van 22% en Nickelodeon Vlaanderen stijgt met 7% onder kinderen van 4-14 jaar. Het gezamelijke marktaandeel van beide zenders is 20,3% en daarmee is Viacom de grootste van de top 5 in de kinderdoelgroep.

Bron kijkcijfers: CIM Audimetri, live+7
Volwassenen: VVA18-44 jaar, kinderen: 4-14 jaar

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

VPRO Logo V3

Azerbeidzjan ligt op de grens tussen Europa en Azië. Voor de meesten van ons is het een totaal onbekend land. Maar als het van de regering van Azerbeidzjan afhangt gaan we er binnenkort allemaal op vakantie. Want tegen 2020 wil het land vijf miljoen toeristen per jaar aantrekken. En liefst veel Europeanen. Voor u een ticket boekt, gaat Tom alvast eens kijken of het de moeite is. Want al lonkt Azerbeidzjan al een tijd naar Europa, het blijft een land met een dubieus regime.

'Reizen Waes', om 20.35 uur bij VPRO op NPO 3.

Dossiers