Kijkcijfers: Viacom Vlaanderen tekent weer groei op

donderdag 12 april 2018

Viacom Vlaanderen heeft het eerste kwartaal van 2018 positief afgesloten met een groei in marktaandeel van 23% onder volwassenen en 13% onder kids ten opzichte van het vorige kwartaal.

Voornamelijk plukt MTV de vruchten van de sterke groei onder volwassenen. De shows 'Ridiculousness', 'Catfish', 'Teen Mom', 'Geordie Shore' en nieuwkomer 'Fear Factor' zijn de meest bekeken shows. Het marktaandeel van MTV is met 35% fors gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van vorig jaar. Ook Comedy Central liet een stevige groei van 16% zien.


De kinderzenders Nick Jr. en Nickelodeon zijn beide vertegenwoordigd in de top 5 van best bekeken kinderzenders van Vlaanderen. Nick Jr. Vlaanderen laat een sterke groei zien van 22% en Nickelodeon Vlaanderen stijgt met 7% onder kinderen van 4-14 jaar. Het gezamelijke marktaandeel van beide zenders is 20,3% en daarmee is Viacom de grootste van de top 5 in de kinderdoelgroep.

Bron kijkcijfers: CIM Audimetri, live+7
Volwassenen: VVA18-44 jaar, kinderen: 4-14 jaar

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'De Verraders' (RTL 4)

Met de finale in zicht, groeit het onderlinge wantrouwen. Zelfs de Verraders bekijken elkaar met argusogen. Een van de Getrouwen probeert de groep voorzichtig mee te krijgen, maar belandt zelf in een zee van verdenkingen. In een kasteel waar paranoia hoogtij viert, is strategie de sleutel.

'De Verraders', om 20.00 uur op RTL 4.

Dossiers