Eurosport gaat samenwerken met Twitter voor verslaggeving rond Olympische Spelen Tokyo

dinsdag 15 oktober 2019

Discovery en Eurosport, 'Home of the Olympics' hebben vandaag een uitgebreide samenwerking aangekondigd met Twitter voor de publicatie en ad sales van content rond de aankomende Olympische Spelen in Tokyo 2020.

In de samenwerking voor Tokyo 2020 gaat Twitter de digitale verslaggeving van Eurosport tijdens de Spelen amplifien in 16 Europese markten.

De samenwerking brengt Twitter-gebruikers content van het hoogste niveau, inclusief het aftellen naar de Spelen met de beste momenten van Eurosport’s ‘Road to Tokyo’, uitgebreide highlights van medailles en de meest sensationele en lokaal-relevante momenten tijdens de Olympische Spelen. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden.

Discovery en Eurosport bieden de Internationale Olympische Comité TOP-partners gespecialiseerde content marketingoplossingen om hun globale merken nog beter te promoten in Europa tijdens de Olympische Spelen. Twitter zal adverteerders ook andere mogelijkheden bieden om zich te verbinden aan de verslaglegging van Eurosport van de Olympische Spelen. Alle content wordt ondersteund door de officiële Eurosport Twitter-accounts. De advertenties in de Twitter streams worden verkocht door de ad sales teams van Discovery, Eurosport en Twitter.

De content samenwerking geeft Eurosport de mogelijkheid zich te verbinden aan de zeer toegewijde en actieve gebruikers van het Twitter-platform in Europese markten met ’s werelds grootste atleten –inclusief de lokale medaille kanshebbers en helden – de stad Tokyo en de meest iconische momenten van de Spelen. Via de twitter kanalen zal Eurosport een nieuw publiek bereiken met de uitgebreide digitale verslaglegging van Tokyo 2020 en hun in contact brengen met Eurosport.com en de Eurosport app. Dit zullen de enige plekken zijn waar de Europese kijkers elke minuut van de Spelen, met 3500 uur en 321 gouden-medaille winnende momenten, live in 4k ultra-high definition kunnen ervaren.

Paul Rehrig, General Manager, Eurosport Digital: 'Wij zijn blij met Twitter samen te werken en nog meer mensen van de prijswinnende verslaggeving van de Olympische Spelen van Eurosport te laten genieten. Twitter is het ideale platform voor live content en interactie en de perfecte plek om het bereik van Eurosports Tokyo 2020 verslaggeving te vergroten.'

'Mensen komen naar Twitter om te ontdekken en te praten over de actualiteit en de Olympische Spelen is het grootste sportevenement van 2020. We zijn enthousiast dat Eurosport de hoogtepunten en de opening- en sluitingsceremonie live kan brengen naar alle fans in Europa, en zo de conversatie over de Olympische Spelen op Twitter kan voeden', zei Kay Madati, Global Vice President en Head of Content Partnerships van Twitter.

Mike Rich, Head of Sports Marketing Solutions bij Discovery zei: 'Deze samenwerking biedt een enorme kans aan merken om zich te binden aan ’s werelds grootste sportevenement en Twitter’s grote en zeer actieve gebruikersgroep in een tijd dat alle ogen gericht zullen zijn op de Olympische spelen van Tokyo 2020. Deze samenwerking is weer een voorbeeld van hoe Discovery en Eurosport de enige partners zijn die merken in direct contact kunnen brengen met miljoenen gepassioneerde sport fans in Europa rondom de Olympische Spelen. Tokyo 2020 biedt een ongeëvenaarde kans aan adverteerders omdat dit de eerste Zomerspelen zijn waar een merk direct kan samenwerken met een van de partners om consumenten in Europa te bereiken.'

Na het succes van de prijswinnende productie van de Olympische Spelen in PyeongChang 2018, waar Discovery zich hield aan de belofte om meer mensen meer content op meer schermen dan ooit te bieden in Europa, staat de marktleider in real-life entertainment ook voor Tokyo 2020 weer voor 'Power Peoples Passions' met de meest uitgebreide digitale verslaglegging van een zomereditie van de Olympische Spelen ooit.

Eurosport zal de enige plek zijn waar fans elke minuut van elke sport, met elke atleet, live en on-demand kunnen kijken en engagen met fans op elk scherm - (smart)TV, mobiel, social en web via Eurosport.com en de Eurosport App.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers