Kijkcijfers: analyse donderdag 11 mei 2006

zaterdag 13 mei 2006

De kijkersaantallen blijven dalen, maar dat speelt wel in de kaart van VTM (27.0%). Voor de tweede donderdag op rij bereiken de VMMa-zenders (40.1%) samen heel wat meer kijkers dan de VRT (33.3%). Eťn (27.2%) heeft zelfs maar nipt het hoogste marktaandeel. Derde grootste is Kanaaltwee (13.1%) voor VT4 (8.5%) en Canvas (6.1%). VIJFtv (4.4%) begint ook te lijden onder de zomerzon.

D


e soaps bovenaan: 'Thuis' (777.000), 'Familie' (694.000) en 'Wittekerke' (654.000). Verder lijkt de Vlaming alleen geÔnteresseerd in de andere prime time-programma's: na 'Het Journaal' (565.000) komen 'Man bijt hond' (482.000) en 'Het Nieuws' (476.000). De laatste vier programma's komen uit de Eťn-stal, met enkel een stevige 44.2% voor 'Blokken' (426.000) als hoogtepunt. Op zeven 'Het leven zoals het is - Spoedgevallen' (441.000), op negen 'Koppen' (418.000) en onderaan 'De Tabel van Mendelejev' (401.000).

Marktaandelen van donderdag 11 mei 2006
VTM: 27.0%, KANAALTWEE: 13.1%, VT4: 8.5%, VIJFtv: 4.4%, Eťn: 27.2%, Canvas: 6.1%

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers