Kijkcijfers: analyse donderdag 18 mei 2006

zaterdag 20 mei 2006

Het Eurovisiesongfestival drukt zijn stempel op de top tien. Eťn (39.4%) is afgetekend marktleider voor VTM (24.1%), VT4 (6.9%), KANAALTWEE (6.2%) en Canvas (5.9%). Door het Europese liedjescircus verwelkomen we onderaan zelfs programma's als 'De Rode Loper' en 'Het Journaal Laat'. De kater na BelgiŽs uitschakeling moet vanochtend massaal geweest zijn.

Na het druk bekeken Eurovisiesongfestival (1.147.000 - 49.5%) komen we eerst 'Familie' (852.000) tegen en pas daarna 'Thuis' (755.000). 'Het Journaal' (656.000) en 'Man bijt hond' (619.000) vullen de top vijf aan. 'Het Nieuws' (615.000) doet het niet bijster slecht, maar 'Wittekerke'-kijkers (589.000) bleken toch meer Eurosong-fanaten. Voor meer info over Kate Ryans avontuur in Athene keken ze naar 'De Rode Loper' (524.000) en 'Het Journaal Laat' (421.000). 'Blokken' was op de negende plaats nog goed voor 463.000 kijkers.

Marktaandelen van donderdag 18 mei 2006
VTM: 24.1%, KANAALTWEE: 6.2%, VT4: 6.9%, VIJFtv: 3.8%, Eťn: 39.4%, Canvas: 5.9%

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers