Kijkcijfers: 5,4 miljoen Nederlanders zien finale Eurovisie Songfestival
Gemiddeld 5,4 miljoen mensen zagen zaterdag op NPO 1 hoe Italië de finale van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam wist te winnen. Dat heeft Stichting KijkOnderzoek becijferd.
Het meeste aantal Nederlanders stemde iets voor 23.00 uur af op de uitzending. Dan trad de Nederlandse inzending Jeangu Macrooy aan. Op dat ogenblik piekte de uitzending tot een cijfer van 6,1 miljoen. Helaas viel Macrooy niet in de smaak van de rest van Europa. Van het publiek kreeg hij geen punten.
Het gemiddelde cijfer van 5,4 miljoen is een record voor het liedjesfestival. Het vorige record dateert van 2014, toen de Common Linnets deelnamen. 5,1 miljoen Nederlanders volgde toen de uitzending. En in 2019 zagen 4,4 miljoen kijkers hoe Duncan Laurence het Eurovisie Songfestival wist te winnen.
Bron: ad.nl
Lees ook:
Zo telt de NPO af naar het Eurovisie Songfestival 2021!