2 miljoen Vlamingen bekeken '24 UUR LIVE'

maandag 24 januari 2022

129 artiesten kwamen dit weekend langs in het Sportpaleis voor de tweede editie van '24 UUR LIVE'. Dankzij de livestream op HLN volgden ruim 2 miljoen Vlamingen de muziekmarathon mee. Ze gaven ook 100.000 euro in de fooihoed om het event en de hele muzieksector te steunen.

Omdat de sector het ook nu nodig heeft, werd het '24 UUR LIVE' voor het tweede jaar op rij georganiseerd. Meer dan 100 artiesten passeerden op 24 uur tijd op het podium van het Antwerpse Sportpaleis. Ze werden begeleid door Miguel Wiels en zijn live band en kregen de professionele support van 196 crewleden. DPG Media zorgde ervoor dat niemand een seconde van de muziekmarathon moest missen.


'We wilden de event- en muzieksector ondersteunen door de artiesten een podium te geven dat tot in alle uithoeken van Vlaanderen reikt. Daarom hebben we ons grootste nieuwsmerk, HLN, ingezet', zegt Geert Dewaele, Hoofd Projecten bij News City van DPG Media. 'Het was een waanzinnig succes: meer dan 2 miljoen Vlamingen volgden de livestream via HLN.be en de HLN app. Dat zijn 87 volle Sportpaleizen in één etmaal. Er werd zelfs vanuit het buitenland meegekeken. En het werkte in twee richtingen: de artiesten konden via schermen zien hoe gezinnen in hun huiskamer uit de bol gingen tijdens hun optreden. Dat creëerde een enorm gevoel van verbondenheid.'

Na 24 uur aan een stuk live spelen waren de grote woorden even op bij Miguel Wiels. '24 uur lang… ik ben kapot!' De concerten werden zaterdag om 18 uur afgetrapt, zondag om 18 uur mocht Niels Destadsbader als laatste van 129 artiesten optreden. 'We hebben in totaal 425 liedjes gespeeld, die we niet op voorhand repeteerden met de artiesten', zei Miguel Wiels na afloop. 'We moesten dus de hele tijd volledig geconcentreerd zijn.'

Fooihoed
Anders dan bij de eerste editie, was nu ook een beperkt publiek fysiek welkom: 200 personen per tijdsblok van twee of drie uur. Zo was het voor de artiesten toch geen optreden voor een leeg Sportpaleis. Voor het eerst ging er ook een virtuele fooihoed rond. Via een QR-code konden kijkers een fooi geven aan de mensen achter de schermen in de muzieksector. De fooihoed leverde maar liefst 100.000 euro op.

De leukste fragmenten en optredens kan je herbekijken op hln.be en in de HLN app.

Persbericht DPG Media

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

logo RTL logo

Milo is een slaaf die droomt van zijn vrijheid en een huwelijk met de mooie Cassia, de dochter van zijn meester. Hij weet echter niet dat hij verkocht zal worden aan een nieuwe eigenaar in Napels. Wanneer de nabijgelegen vulkaan Vesuvius dreigt uit te barsten beseft Milo dat dit misschien wel de laatste keer is dat hij zijn geliefde zal zien en hij doet er dan ook alles aan om haar te redden.

'Pompeii', film uit 2014 met oa. Kit Harington, om 20.30 uur op RTL 7.

Dossiers