DPG Media nieuwe partner van Team Belgium

donderdag 20 januari 2022

Het BOIC en DPG Media worden partners. DPG Media wordt de exclusieve partner voor de categorie Nederlandstalige print. Via Het Laatste Nieuws en HLN.be zullen Vlamingen nog meer betrokken worden bij de avonturen van Team Belgium.

De samenwerking start met de Winterspelen in Peking en loopt alvast tot na de Spelen van Parijs in 2024.


Over twee weken klinkt het startschot van de samenwerking tussen het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) en het mediabedrijf DPG Media. Vanaf dan brengt Het Laatste Nieuws vanop de eerste rij verslag uit over de Belgische Olympische atleten, op papier en online. Het BOIC koos voor de nieuwsmerken van DPG Media omwille van de ‘sterke sportieve storytelling’: al jarenlang slaagt Het Laatste Nieuws erin om Vlamingen te beroeren met echte verhalen over topsporters en hun prestaties.

Kris Vervaet, CEO DPG Media België: 'De recente Olympische Spelen in Tokio brachten heel België in vervoering. Van de perfecte oefening op de brug van Nina Derwael tot de ongelooflijke marathonprestatie van Bashir Abdi, Team Belgium heeft indruk gemaakt. Sport is een belangrijk verbindingsmiddel in onze samenleving en ik ben heel opgetogen dat onze sterke merken nauw kunnen samenwerken met het BOIC. Als grootste nieuwsmerk van Vlaanderen bereikt HLN dagelijks meer dan 2 miljoen Vlamingen waarvan de meerderheid wel geïnteresseerd is in een van de vele sporten die door Team Belgium worden uitgeoefend. Het aanbod van HLN wordt dus rijker en nog meer afgestemd op de lezer. Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking en dat we samen vele overwinningen kunnen vieren.'

Philippe Vander Putten, CEO van het BOIC: 'Het BOIC is zeer verheugd dat het DPG Media officieel mag verwelkomen als partner van Team Belgium. De activiteiten van deze leidende mediagroep in Vlaanderen zijn vrij uniek dankzij hun crossmediale kracht. Bovendien delen we dezelfde waarden op sportief en inclusief vlak. Met dit engagement krijgen het BOIC en Team Belgium er een slagkrachtige mediapartner bij. Ik heet DPG Media dan ook van harte welkom en kijk uit naar een succesvolle samenwerking!'

Persbericht DPG Media

TVvisie Extra



Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Kijktip van de dag

'Even Tot Hier' (BNNVARA)

Niels van der Laan en Jeroen Woe proberen in één week een muzikale voorstelling over die week te maken. Met de muzikale gast, het liedje van één minuut, scherpe grappen en rake observaties.

'Even Tot Hier', om 21.25 uur op NPO 1.

Dossiers