Stroompanne zet TV Vlaanderen klanten in het duister
donderdag 30 april 2009
Een stroompanne bij Scarlet heeft woensdagavond een tijdlang meer dan 75.000 Vlaamse gezinnen zonder televisie gezet. Het gaat om alle klanten van TV Vlaanderen. De reservegenerator van Scarlet die bij dergelijke pannes in werking moet treden liet het ook afweten.
TV V
laanderen biedt digitale televisie via satelliet aan en stuurt het signaal van de Vlaamse zenders door via het netwerk van het Nederlandse telecombedrijf KPN. Zij maken op hun beurt gebruik van het netwerk van Scarlet. Door de stroompanne was het niet mogelijk om het signaal van de verschillende zenders op te stralen naar de satelliet. Onmiddellijk na de onderbreking werd de klantendienst van TV Vlaanderen overstelpt met oproepen van ongeruste klanten.
Het is de tweede keer op een week tijd dat een onderbreking bij Scarlet de klanten van TV Vlaanderen zonder televisie zet. Algemeen directeur van TV Vlaanderen, Kurt Pauwels, is niet te spreken over de onderbreking en zegt dat de schade niet te overzien is. "Onze klanten hebben meer dan twee uur zonder beeld gezeten en dat op het drukste moment van de avond", zegt Pauwels. "Scarlet is een dochteronderneming van Belgacom en je zou toch denken dat dergelijk bedrijf leert uit hun fouten. Er kan overal wat verkeerd lopen, maar twee keer op een week is onaanvaardbaar. Wij gaan het niet nalaten onze relatie met de bedrijven in kwestie te herzien."
TV Vlaanderen heeft haar klanten persoonlijk via e-mail op de hoogte gebracht en heeft een bericht op de website geplaatst om zich te verontschuldigen voor het ongemak.
laanderen biedt digitale televisie via satelliet aan en stuurt het signaal van de Vlaamse zenders door via het netwerk van het Nederlandse telecombedrijf KPN. Zij maken op hun beurt gebruik van het netwerk van Scarlet. Door de stroompanne was het niet mogelijk om het signaal van de verschillende zenders op te stralen naar de satelliet. Onmiddellijk na de onderbreking werd de klantendienst van TV Vlaanderen overstelpt met oproepen van ongeruste klanten.
Het is de tweede keer op een week tijd dat een onderbreking bij Scarlet de klanten van TV Vlaanderen zonder televisie zet. Algemeen directeur van TV Vlaanderen, Kurt Pauwels, is niet te spreken over de onderbreking en zegt dat de schade niet te overzien is. "Onze klanten hebben meer dan twee uur zonder beeld gezeten en dat op het drukste moment van de avond", zegt Pauwels. "Scarlet is een dochteronderneming van Belgacom en je zou toch denken dat dergelijk bedrijf leert uit hun fouten. Er kan overal wat verkeerd lopen, maar twee keer op een week is onaanvaardbaar. Wij gaan het niet nalaten onze relatie met de bedrijven in kwestie te herzien."
TV Vlaanderen heeft haar klanten persoonlijk via e-mail op de hoogte gebracht en heeft een bericht op de website geplaatst om zich te verontschuldigen voor het ongemak.