VMMa lanceert nieuwe Vlaamse kinderzender vtmKzoe
Nieuw leven op uw tv, of toch voor de allerkleinsten. De Vlaamse Media Maatschappij lanceert een nieuwe Vlaamse kinderzender, gericht op de kids tussen 2 tot 12 jaar. Met een groot aanbod uit de uitgebreide catalogus van Studio 100 gecombineerd met de eigen kinderprogramma's probeert vtmKzoe, uitgesproken vtmkazoe, heel binnenkort de harten van jong Vlaanderen te veroveren.
V
tmKzoe kan je weldra op drie manieren bewonderen. Elke ochtend bij vtm blijft het kinderblok behouden, maar dan wel onder de naam vtmKzoe. De zender vtmKzoe krijgt een eigen plaatsje in het analoge aanbod, iedere dag tussen 06.00 uur en 20.00 uur. Naast het analoge, door iedereen te bekijken, vtmKzoe komt er bij Telenet in het digitale betaalaanbod ook vtmKzoe+, dat 24u/24 zorgt voor een aanvullend aanbod. Heel waarschijnlijk starten beide zender op 1 oktober 2009.
Naast de bekende vtm-programma's zoals de 'Kids Top 20', 'Schuif Af' of 'Booh' zullen op vtmKzoe heel wat programma's van Studio 100 te zien zijn. Daarnaast zullen ook de wereldbekende titels uit de uit de catalogus van de Duitse mediagroep EM. Entertainment opduiken. Topreeksen zoals 'Maya De Bij', 'Wicky De Viking', 'Lassie', 'Pipi Langkous', 'Flipper', 'Heidi uit de Bergen', enzovoorts werden bijgewerkt, ingekleurd en opnieuw ingesproken. Zij krijgen binnenkort een prominente plaats in het aanbod van vtmKzoe.
'Van bij de start in 1989 maakt en programmeert vtm kinderprogamma's, zoals dat ook past bij een familiezender. Anderhalf jaar geleden al hebben wij onze ambitie kenbaar gemaakt om op het vlak van kindertelevisie nieuwe stappen te zetten. De herschikking van het kabelaanbod bij Telenet geeft ons nu de kans om die ambities te concretiseren', zegt Peter Quaghebeur, directeur-generaal van de Vlaamse Media Maatschappij.
'Misschien vraagt u zich af, of er nog wel nood is aan nieuwe kinderprogramma's op de Vlaamse kabel', aldus Jo Nachtergaele, directeur marketing & communicatie van de VMMa. 'Uit onderzoek, zowel intern als extern, is gebleken dat er wel degelijk nog vraag is naar extra kindercontent. Zeker als die zowel kinderen als ouders kan aanspreken en Nederlandstalig, geweldloos en kwaliteitsvol is. Allemaal kenmerken, die naadloos aansluiten bij het merk vtm'.
Ondertussen lanceerde vtmKzoe al zijn eigen website. Wie zijn nieuwsgierigheid niet langer kan bedwingen, kan daar al eens een kijkje nemen voor een exclusief voorsmaakje.
Lees ook:
Telenet versterkt aanbod met vtmKzoe, EXQI Plus en Discovery