'De Gouden Kooi' stopt definitief op 22 mei
Na twintig roerige maanden vindt op donderdag 22 mei de nog geheime, spectaculaire ontknoping plaats van 's werelds langstlopende dagelijkse real life soap 'De Gouden Kooi'. Dagelijks volgen regelmatig 700.000 kijkers de uitzendingen op RTL5.
O
p 1 oktober 2006 ging dit unieke televisie experiment van start; 10 kandidaten 'oneindig gevangen in luxe' sloten de poorten van 'De Gouden Kooi' achter zich. Op 22 mei verlaat de laatst overgebleven bewoner in een avondvullend programma de kapitale villa in Eemnes als winnaar van de 'De Gouden Kooi'.
Programmadirecteur Remko van Westerloo: "Of je nou voor of tegenstander bent van 'De Gouden Kooi', nu al is duidelijk dat dit programma is uitgegroeid tot iets dat het genre reallife soap opnieuw heeft gedefinieerd. Het is spannende, authentieke en zo nu en dan heftige televisie. Onze kijker heeft dit gewaardeerd en daarom zullen wij dit najaar in samenwerking met John de Mol en Talpa Content met een waardige opvolger komen."
De vijf huidige bewoners zetten de komende twee maanden alles op alles om de gigantische hoofdprijs (1 miljoen euro + 1000 euro per doorgebrachte dag minus de opgelegde boetes) in de wacht te slepen. Daarmee keert 'De Gouden Kooi' de grootste hoofdprijs uit in de geschiedenis van reality TV. Wie gaat er vandoor met deze ultieme prijs? Wie zal de villa als miljonair verlaten? Wordt het Jaap (vandaag 372 dagen in de Kooi), Brian (525), Amanda (396), Huub (444) of Claire (59)?
'De Gouden Kooi' scoort uitstekend onder een aantal specifieke groepen kijkers. Zo volgen 16-24 jarigen en jonge vrouwen (20-34 jarigen) het programma trouw met uitzonderlijk hoge marktaandelen van respectievelijk boven 30% en boven 20%. De vaste schare fans kan zich verheugen op een zenuwslopende finale. Wat de Miljonairs te doen staat en hoe zij kans maken op die enorme hoofdprijs, wordt binnenkort bekendgemaakt. Een ding is zeker, zoals men mag verwachten van 'De Gouden Kooi', levert de eindstrijd onvoorspelbare en spectaculaire televisie op.