John de Mol opnieuw 'Omroepman van het jaar'

vrijdag 20 januari 2006

John de Mol is door de redactie van vakblad Broadcast Magazine tot Omroepman van het Jaar 2005 uitgeroepen. Dat bleek vandaag tijdens een bijeenkomst in Bussum. De bladenmakers kozen voor de 50-jarige mediaondernemer, omdat hij volgens hen met de komst van Talpa een onuitwisbaar stempel drukte op het afgelopen jaar.

Dat hij dezelfde prijs al eens kreeg in 1999, was voor Broadcast geen reden om De Mol niet opnieuw te onderscheiden. Destijds werd hij gelauwerd voor het succes van Big Brother. Ditmaal was het opzetten van Talpa en de enorme impact die het tv-station had reden hem een holografisch kunstwerk te overhandigen.

'Ondanks het 'alles is te koop'-imago, de bijbehorende antistemming en de bekende aanloopproblemen is Talpa TV in vijf maanden tijd uitgegroeid tot een fenomeen, waarnaar in het (commerciële) buitenland even jaloers als bewonderend wordt gekeken. Bovendien werkt De Mol ook op andere terreinen (radio, internet) voortvarend aan wat wel eens heel snel kan uitgroeien tot een sterk en wijdvertakt media-imperium', staat in het jury-rapport.

DOSSIER: De weg naar Talpa

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers