Politiek roept op tot reclameboycot 'De Gouden Kooi'

maandag 2 juli 2007

De politieke wereld moeit zich opnieuw met de reality-soap 'De Gouden Kooi'. De meerderheidspartijen CDA en ChristenUnie roepen de reclamewereld op om niet langer te adverteren rond het populaire programma van Tien.

Tweede Kamerlid Atsma van het CDA noemt 'De Gouden Kooi' te walgelijk voor woorden. 'Ik kan het niet verbieden, maar wel hopen dat het door gebrek aan adverteerders een stille dood sterft', aldus Atsma.

Ook zijn collega van de ChristenUnie Slob spreekt van een mensonwaardig programma. Ook oppositiepartijen SP, GroenLinks en de SGP zouden de oproep tot boycot steunen.

Voor bedenker John de Mol kan dit alleen maar een zegen zijn. Ook bij de lancering van 'Big Brother' sprak de politieke wereld schande over zijn geesteskind. Een paar maanden later was het een wereldwijd succes en tot op de dag van vandaag loopt het programma in tientallen landen. De Mol hoopt met 'De Gouden Kooi' opnieuw een kijkcijferkanon in huis te hebben.

Tijdens de laatste dagen van zender Tien scoort het programma alvast dagelijks een half miljoen kijkers. Met het wegvallen van de concurrentie tijdens de zomermaanden dikt dit aantal de volgende dagen ongetwijfeld aan. In het najaar krijgt 'De Gouden Kooi' een plaatsje op RTL 5.

Bron: RTLnieuws

DOSSIER: De Gouden Kooi (RTL 5)

volledig dossier

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Meest recente

Loading

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers