Kijkcijfers: digitale kookzender njam! blijft goed presteren

donderdag 24 februari 2022

Njam! TV behaalde in 2021 haar hoogste gemiddelde maandbereik van de afgelopen 5 jaar. Daar waar 2021 aanvankelijk een zeer moeilijk jaar werd, werd het voor njam! een historisch jaar!

Njam! TV behaalde in 2021 haar hoogste gemiddelde maandbereik van de afgelopen 5 jaar. Daar waar 2021 aanvankelijk een zeer moeilijk jaar werd, werd het voor njam! een historisch jaar! De televisiezender behaalde in 2021 het hoogste gemiddelde maandbereik (30%) op de doelgroep VVA 18-54 van de afgelopen 5 jaar.


Het maandbereik piekte in december zelfs tot 2,4 miljoen unieke kijkers wat meteen ook de hoogste score was sinds het bestaan van njam!. Met programma’s als 'Klaar in 20 minuten' slaagde najm! erin bijna 2 miljoen unieke kijkers te bereiken. Uit de eerste metingen van 2022 blijkt dat njam! de stijgende lijn doortrekt: in januari 2022 behaalde de zender een maandbereik van 2,5 miljoen unieke kijkers. Het profiel van de njam! kijker is jonger, actiever en meer upscale dan dat van de gemiddelde TV-kijker.

Sterke online groei
Ook online kon njam! in 2021 zeer mooie resultaten voorleggen. Met meer dan 8 miljoen gebruikers en 36 miljoen paginaweergeven is het duidelijk dat vele kookliefhebbers hun weg vinden naar de website van njam!, die vandaag de dag maar liefst 6.000 kwalitatieve recepten telt! Zo’n 71% van de site-bezoekers komt uit België maar ook bij onze noorderburen maakt njam.tv een sterke opmars. Zo’n 25% van de websitebezoekers komt uit Nederland.

Op sociale media kon njam! in 2021 ook haar fanbase flink uitbreiden. Vooral YouTube en Instagram kenden een grote groei met respectievelijk 53% en 22% meer volgers ten opzichte van 2020. De maandelijkse nieuwsbrief van njam! met de laatste nieuwtjes uit culi-land, telt ondertussen meer dan 165.000 abonnees. Daarnaast ontvangen meer dan 56.000 foodies elke vrijdag hun weekmenu mailing boordevol inspirerende recepten.

Ook in 2022 zet njam! weer vol in op content creation en story-telling, met nieuwe inspirerende TV-programma’s en online video formats, waarin brands op een kwalitatieve manier geïntegreerd kunnen worden.

TVvisie Extra

Ontvang onze dagelijkse nieuwsbrief in je mailbox.

Klik hier om je in te schrijven

Onze apps

Download onze app op de Google Play Store Download onze app in de App Store

Meest recente

Multimedia SPOTLIGHT

Dossiers